سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه نگارش پایان نامه ارشد

پایان نامه کارشناسی ارشد

 

تقریبا سوالی که اکثر دانشجویان کارشناسی ارشد برایشان در پایان نامه نویسی مطرح است این سوالات است، که چگونه باید بنویسیم؟ ازکجا شروع کنیم؟ چگونه جمع بندی کنیم؟... وسوالات متعددی که افرادی که اولین بار با مقوله پایان نامه آشنا می شوند با آن مواجه هستند و نگرانی و وقت زیادی را صرف این موضوع می کنند. در صورتی که باید گفت پاسخ این سوال بسیار ساده است. اولین گام جهت پرسش پاسخ های خود مطالعه است شما می توانید سری به کتابخانه دانشگاه خود بزنید و چند نمونه از پایان نامه های رشته خود را مطالعه کنید این کار کمک بسیار بزرگی به شما می کند تا بر بسیاری از سوالات خود پاسخی یافته و از نگرانی خود کم کنید.

 

  ادامه مطلب...

راهنمای نگارش پایان نامه ارشد

 

پایان نامه کارشناسی ارشد باید در مسیر درست و با شناخت گام های اصولی و پی در پی  برداشته شود. سه مرحله اصلی و اساسی در انجام یک پایان نامه کارشناسی ارشد وجود دارد که شامل تدوین پیشینه پژوهش، گرد آوری و تحلیل داده ها و نگارش متن اصلی پایان نامه است. رعایت، نظم و ترتیب این سه گام باعث انجام یکپایان نامه با کیفیت و مرغوب خواهد شد و از بسیاری از اشتباهات و اتلاف وقت در مسیر انجام پایان نامه شمارا نجات می دهد.

 

  ادامه مطلب...

نکات مهم پایان نامه جغرافیا

 

جغرافیا رشته ای که تعامل بین انسان و محیط را بررسی و مطالعه می کند. این رشته در زمینه های متعدد و متنوعی ای وجود دارد محققان این رشته علاوه بر شناخت محیط های جغرافیایی در رفع نواقص موجود بین ارتباط و تعامل انسان موجود و محیط اطراف می باشند. این رشته با توجه به این که رشته ای است که علاوه برشناخت های متفاوت جغرافیای طبیعی و زیستی بر جغرافیایی انسانی هم  مشرف است و در قسمت آموزش دانشگاه های ایران این رشته به دو زیر رشته اصلی به عنوان جغرافیایی انسانی و جغرافیای طبیعی با گرایش های متفاوت می پردازد.و این نشانه دهنده پویایی و گسترش این رشته می باشد.

 

  ادامه مطلب...

نکات مهم پایان نامه حقوق

رشته حقوق  از رشته های پرطرفدار و به عنوان اولین انتخاب های  درس علوم انسانی می باشد  این رشته در ابتدا داری گرایش های مختلف نبوده و تنها با 3تا 4 گرایش در ایران تدریس می شد ولی امروزه دارای گرایش های مختلف شده و همسو با دانشگاه های جهان به پیش می رود. این رشته با رابطه زندگی مردم ارتباط معنا داری دارد، کاربرد و فواید این علم را با زندگی بشر نمی توان نادیده گرفت نقطه عطف این رشته برروی عدالت منتهی می گردد. از جمله رشته های دایر در ایران می توان حقوق جزا – جرم شناسی، حقوق بین الملل، حقوق خصوصی – عمومی، حقوق محیط زیست، حقوق مالکیت فکری، حقوق تجارت بین الملل و... را نام برد. بنابراین تنوع دراین رشته باعث ایجاد موضوعات گوناگون شده و تحقیقات گسترده را برای آنها می طلبد.

 

  ادامه مطلب...

نکات مهم پایان نامه عمران

 عمران یکی از رشته های مطرح در مجموعه علوم ریاضی است  پیشرفت روز افزون و چشمگیر در صنعت ساخت ساز و... باعث شده رشته عمران نیز همگام با آن پیش برود. در جامعه و هر محلی که نظاره گرباشید این شاخه علمی را به عنوان یک نیاز اولیه و اساسی درک خواهید کرد. چناچه که حتی فعالیت های کشاورزی و معدنی و صنعتی و... هم به شکل مستقیم و یا غیر مستقیم با این رشته ارتباط دارند و از آن بهره می برند.

 

  ادامه مطلب...