سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایان نامه عمران با محوریت تثبیت خاک

پایان نامه عمران با محوریت تثبیت خاک

 

در پایان‌ نامه عمران، تثبیت خاک به معنای استفاده از روشهای مختلف فیزیکی،‌ شیمیایی، بیولوژیکی و یا ترکیبی به منظور تغییر و اصلاح خاک با هدف تامین سطح عملکرد مورد نیاز است. تثبیت خاک با اهداف مختلفی از جمله بهبود ظرفیت تحمل بار، دوام، اصلاح پلاستیسیته و نفوذپذیری و ... انجام می‌شود. در این پایان نامه، تثبیت خاک با استفاده از روشهای مختلف مکانیکی و شیمیایی انجام می‌شود.    

                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

در پایان نامه عمران گفته می‌شود که تثبیت خاک در گذشته، با بهره‌گیری از خواص چسبندگی خاکهای رس و محصولات بر پایه سیمان  انجام می‌شده است. با اینحال به مرور زمان فناوریهای جدیدی به این منظور ابداع شده که از مهمترین آنها می‌توان به استفاده از تثبیت‌کننده‌های مدرن، بالاخص محصولات بر پایه پلیمر، الیاف، کلسیم‌کلرید و سدیم‌کلرید اشاره کرد.

در پایان نامه عمران با موضوع تثبیت خاک، برای تثبیت خاک با سیمان، تقریبا تمامی انواع خاک قابل استفاده‌اند. همچنین برای تثبیت  خاک با آهک، عموما از آهک هیدراته (کلسیم‌هیدروکسید) به کار برده می‌شود. همچنین بعضا از تکنیکهای تجدیدپذیر از قبیل آنزیمها، پلیمرهای زیستی و سورفکتانتها برای تثبیت خاک استفاده می‌شود.

در این پایان‌ نامه گفته می‌شود که در روشهای سنتی و پرکاربرد تثبیت خاک، از محصولاتی مانند امولسیونهای قیر استفاده می‌شود که به  عنوان عامل چسبنده برای ایجاد بستر راه قابل استفاده‌اند. همچنین سیمان پورتلند نیز به این منظور به کار می‌رود اما عموما راهکار نسبتا پرهزینه‌ای محسوب شده و به عنوان یک روش "سبز" شناخته نمی‌شود. در این پایان نامه، تثبیت خاک با محوریت بهینه‌سازی خواص فیزیکی و مکانیکی آن انجام می‌شود و به تازگی، گرایش به استفاده از مواد نوین به عنوان یکی از موثرترین راهکارهای تثبیت خاک مورد توجه گسترده قرار گرفته است.

سفارش پایان نامه عمران

انجام پایان نامه عمران

مقاله Isi

 

 


پایان نامه حسابداری با محوریت فرار مالیاتی

 

 

پایان نامه حسابداری با محوریت فرار مالیاتی

در پایان ‌نامه حسابداری با موضوع فرار مالیاتی گفته می‌شود که منظور از فرار مالیاتی، خودداری تعمدی یک شخص، سازمان و یا شرکت از پرداخت بدهی مالیاتی واقعی خود است. بر اساس این پایان‌ نامه، افرادی که به فرار مالیاتی متهم می‌شوند، در  معرض محکومیت کیفری و بعضا جرایم سنگین قرار می‌گیرند. فرار مالیاتی شامل عدم پرداخت و یا پرداخت ناقض مالیات است و البته تا زمانی که تعمدی بودن فرار مالیاتی شناخته نشود، فرد یا نهاد مربوطه مقصر شناخته نمی‌شود.

 

                                                

یکی از مسائل مهم در فرار مالیاتی، شناخت قصد یا نیت فرار مالیاتی در پایان نامه حسابداری است. بر این اساس، غالبا وضعیت مالی  شخص یا نهاد مربوطه به منظور تعیین علت عدم پرداخت مالیات مورد بررسی قرار می‌گیرد. عدم پرداخت مالیات می‌تواند ناشی از ارتکاب کلاهبرداری و یا مخفی کردن درآمدها باشد. در این پایان نامه گفته می‌شود که فرار مالیاتی یکی از پدیده‌های پیچیده در حوزه حسابداری است که هرساله هزینه و زمان زیادی توسط دولتها صرف کشف و مبارزه با آن می‌شود.

عدم پرداخت مالیات در صورتی که تلاش برای مخفی کردن دارایی‌ها با ارتباط دادن آنها به شخص یا نهادی دیگر شناخته شود، متقلبانه خوانده می‌شود. در پایان نامه حسابداری با موضوع فرار مالیاتی، میان فرار مالیاتی و اجتناب مالیاتی تمایز قایل می‌شود. به طوری که اجتناب مالیاتی در این پایان نامه، به معنای استفاده از روشهای قانونی (مثلا پرداخت خیریه به یک نهاد تائید شده و یا سرمایه‌گذاری درآمد در مکانیزم تاخیر مالیاتی مانند حساب بازنشستگی فردی) به منظور کم کردن تعهدات مالیات دهنده به کار می‌رود.

انجام پایان نامه حسابداری

سفارش پایان نامه حسابداری

مقاله isi


پایان نامه حسابداری با محوریت حاکمیت شرکتی

پایان نامه حسابداری با محوریت حاکمیت شرکتی

 

در پایان نامه حسابداری با موضوع حاکمیت شرکتی، نظام قوانین، رویه‌ها و فرآیندهایی که یک شرکت توسط آنها اداره و کنترل می‌شود،  تحت مفهوم حاکمیت شرکتی شناخته می‌شود. حاکمیت شرکتی در این پایان‌نامه شامل ایجاد توازن میان منافع ذینفعین از جمله سهامداران، مدیریت، مشتریان، تامین کنندگان، دولت و جامعه است.

حاکمیت شرکتی به عنوان مفهومی چندبعدی، در بسیاری از سایر حوزه‌های علوم انسانی از جمله اقتصاد و بازرگانی نیز مورد بحث و کنکاش قرار می‌گیرد. در پایان‌نامه حسابداری گفته می‌شود که چارچوب حاکمیت شرکتی اساسا توسط هیات مدیره شرکت تعیین و ارزیابی می‌شود.

 

                                                       

چارچوب حاکمیت شرکتی در این پایان نامه اساسا شامل قراردادهای صریح و ضمنی میان شرکت و ذینفعان برای تقسیم مسئولیتها، حقوق  و پاداشها و همچنین فرآیندهای رسیدگی به تعارض منافع ذینفعان مطابق با وظایف، حقوق و نقشهای آنهاست. همچنین فرآیندهای نظارتی و کنترلی نیز به عنوان یکی از ابعاد حاکمیت شرکتی در  پایان نامه حسابداری محسوب می‌شوند.

حاکمیت شرکتی تاثیر بسیار مهمی بر اطمینان و اعتبار شرکت دارد و می‌تواند به طور مستقیم و یا غیر مستقیم بر عملکرد یک کسب و کار تاثیر بگذارد. بر اساس این پایان‌ نامه، حاکمیت شرکتی خوب به واسطه تنظیم قوانین و کنترلهای شفاف، سطح اطمینان به کسب و کار را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، بسیاری از ذینفعان که پیشتر به آنها اشاره شد، تنها سودآوری یک کسب و کار را کافی نمی‌دانند و عوامل متعدد دیگری از جمله هشیاری زیست‌محیطی، اصول اخلاقی و بسیاری از مسائل دیگر برای آنها اهمیت دارد که با چارچوب و نظام حاکمیت شرکتی ارتباط دارند. 

انجام پایان نامه حسابداری

سفارش پایان نامه حسابداری

مقاله Isi


مشکلات پیش روی پایان نامه عمران در فرآیند انتخاب عنوان و انجام ت

 

مشکلات پیش روی پایان نامه عمران در فرآیند انتخاب عنوان و انجام تحقیقات و پژوهش

 

در اوایل شروع فعالیت ها برای انجام پایان نامه عمران، فکر کردن در مورد آنچه شما می خواهید که در انتهای نگارش پایان نامه به آن برسید بسیار مهم است. مشورت کردن با سرپرست و استاد راهنما و اساتید مشاور پایان نامه عمران به منظور مشاوره در حوزه انتخاب موضوع و اهداف پژوهشی و دامنه تحقیق پایان نامه از جمله گام های ابتدایی برای شروع تحقیقات و نگارش پایان نامه محسوب می  شود.

                                   

 

به یاد داشته باشید که گاهی سادگی یک موضوع و یا آشنا بودن برخی از مفاهیم از لحاظ ذهن ما، ممکن است در فرآیند انجام پایان نامهتغییر کند و جای خود را به واژگان و اهداف دیگری دهد و با اعمال تغییرات جزئی، مسیر مد نظر ابتدایی پایان نامه عمران کاملا جابجا شود و موجب تمرکز در جنبه های خاصی از موضوع پایان نامه گردد. تلاش برای حل مشکل پیش آمده در فرآیند پژوهش پایان نامه، موجب پرس و جو و یا یافتن استدلال هایی برای حل آن مشکل خواهد شد که این امر هم باعث فوت و از دست دادن زمان می شود و هم موجب منحرف شدن از مسیر اولیه پایان نامه که از روز اول متصور بودیم خواهد شد و حتی می تواند عنوان نهایی پایان نامه و یا خواسته های اولیه از نتایج پایان نامه را تغییر دهد. لذا انتخاب عنوان کلی در ابتدای فرآیند پروپوزال نویسی و تغییرات جزئی که در آینده ممکن است که بروز کند، می تواند حوزه عملکردی و حوزه فعالیت های علمی پایان نامه را به حوزه ای دینامیکی و پویا تغییر دهد که قابلیت همخوانی، چه از لحاظ فکری و روانی و چه از لحاظ عملیاتی و تحقیقاتی را برای دانشجو و تیم تحقیقات او داشته باشد.

 

انجام پایان نامه عمران 

سفارش پایان نامه عمران 

مقاله Isi


پژوهش و برنامه ریزی در انجام پایان نامه حقوق

پژوهش و برنامه ریزی در انجام پایان نامه حقوق

 

پایان نامه یک تعهد بزرگ است و راهی طولانی برای تصمیم گیری های آینده زندگی و هدف نهایی آن پیشبرد علم و در نهایت کسب مدرک  تحصیلی و شخصیت علمی و دانشگاهی است. بدیهی است که با توجه به نوع اهداف، زمان صرف شده، فعالیت فکری و بدنی و احتمالا هزینه زیاد، می توان بیان داشت که پایان نامه حقوق از جنبه رسالت و هدف بسیار مهم است، بنابراین، این هدف بسیار مهم برای به  نتیجه رسیدن نیازمند برنامه ریزی دقیق و کارشناسی شده خواهد بود.

                                                  

انجام فعالیت ها برای یک پایان نامه چه از لحاظ نگارش متون و چه از لحاظ تحقیقات و پژوهش ها، یک جدول زمانی و زمان بندی نیاز دارد که باید به تمام فعالیت ها و زیر فعالیت های یک پایان نامه الحاق شود. برنامه زمان بندی انجام پایان باعث می شود که محقق یا  دانشجو،ا هیچ بهانه ای برای ترک فعالیت خود نداشته باشد و متوجه شود که عدم تعهد به برنامه زمان بندی موجت عقب افتادن کارها و ایجاد خلل در فرآیند  پایان نامه حقوق  می شود. همیشه مشکلات وجود خواهد داشت. مشکلات در پیدا کردن و گرفتن کتاب و مقالات و  مجلات و یا تهیه مواد اولیه انجام آزمایشات و یا حتی تاخیر در دریافت پاسخ های پرسشنامه برای مطالعات آماری و مشکلات انسانی همچون بیماری و مشکلات خانوادگی و کاری و حتی عدم پاسخ گوی استاد راهنما و مشاور و یا حتی پاک شدن کل اطلاعات و تحقیقات از روی سیستم و یا از بین رفتن برگه ها و فیش ها. برنامه ریزی موفق بایستی که تمامی این جنبه ها را لحاظ و در خود جای داده باشد و در نظر گرفتن زمان هایی به عنوان منبع زمانی تغذیه تاخیرات، روند نگارش پایان نامه را با وجود مشکلات رخ داده هموار نماید. 

انجام پایان نامه حقوق

سفارش پایان نامه حقوق

مقاله isi