سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تهیه فهرست اولیه در پایان نامه مهندسی صنایع از خواسته ها و اهداف

 

تهیه فهرست اولیه در پایان نامه مهندسی صنایع از خواسته ها و اهداف

 

در شروع کار پایان نامه  پس از انتخاب حوزه پژوهش و عنوان پایان نامه مهندسی صنایع، دانشجو بایستی که با مشورت با سرپرست و اساتید راهنما و مشاورخود، به تدوین یک فهرست اولیه شامل فهرست منابع، فهرست امکانات، نرم افزارهای تحلیلی و آماری مورد نیاز و مراحل و گام های انجام تحقیقات  پایان نامه تهیه نماید و مطمئن شود که گسرده فعالیت های او در قالب تهیه چه مواردی است و بایستی چه راه هایی را برای به سرانجام رساندن پژوهش و  پایان نامه  طی نمایند. این امر موجب می شود که هم دانشجو و هم اساتید  سرپرست و مشاور او، بتوانند فعالیت ها را کنترل کنند و بدانند که چه تاریخی برای تحقق خواسته ها امکان پذیر است.

 

                                                 

اتخاذ رویکرد تهیه فهرست منابع و فعالیت ها موجب تمرکز فکر و انرژی بر روی برنامه ها خواهد شد اگر نه، بایستی که مقدار زیادی از وقت با ارزش را صرف خواندن اطلاعات و انجام فعالیت هایی نماییم که عملا در مسیر انجام بهینه  پایان نامه مهندسی صنایع قرار ندارند و انجام  این فعالیت های بی ربط موجب هدر رفت زمان خواهد شد. به عنوان مثال اگر در حال جمع آوری نظر سنجی و یا پرسشنامه باشیم و برنامه مدونی برای جمع آوری داده های پرسشنامه و ارگان ها و شرکت ها و در واقع جامعه آماری تحقیق نداشته باشیم، ممکن با ورود به ارگان یا شرکت مورد نظر متوجه شویم که تعداد شرکت کنندگان و یا سطح قابل انتظار ما از آگاهی و ارتباط پاسخ دهندگان پرسشنامه با آنچه در ذهن داشته ایم متفاوت است. لذا ارائه برنامه ای مدون و کسب اطلاعات اولیه لازم در ابتدای کار موجب جلوگیری از هدر رفت زمان خواهد شد. در همین مثال پرسشنامه، اگر در ابتدا شرکت یا ارگان های مورد نظر شناسایی می شدند و اطلاعات کافی از زمان حضور پرسنل و کارشناسان و یا ارتباط فعالیت های شرکت با موضوع پایان نامه  کسب می شد، محقق در زمان برنامه ریزی و هماهنگ شده به شرکت یا ارگان رجوع و پرسشنامه مطلوبی را تهیه می کرد و با برنامه زمانی همگام و بدون هدر رفت زمان فعالیت های  پایان نامه را به انجام می رساند.

انجام پایان نامه مهندسی صنایع

سفارش پایان نامه مهندسی صنایع

مقاله isi


پایان نامه عمران با محوریت مقاومت خمشی

 

پایان نامه عمران با محوریت مقاومت خمشی

درپایان نامه عمران، یکی از موضوعات مهم در تحلیل خواص مکانیکی، مقاومت و یا استحکام خمشی (flexural strength) المانها و اجزای بتنی است. البته مقاومت خمشی تنها در خصوص اجزای بتنی اندازه‌گیری نمی‌شود و به طور کلی در بسیاری از تحلیلهای مکانیکی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مقاومت خمشی به صورت میزان تنش و نیروی قابل تحمل توسط یک تیر، دال و یا سایر اجزای سازه تعریف می‌شود. در این پایان‌ نامه، مقاومت خمشی به صورت مدول گسیختگی تعریف شده و عموما توسط استانداردهای ASTM C 78 (بارگذاری سه‌نقطه‌ای) و یا ASTM C 293 (بارگذاری نقطه‌ میانی) اندازه‌گیری می‌شود. در این پایان‌ نامه، اندازه‌گیری مقاومت خمشی توسط استاندارد ASTM C 293، حداکثر تنش در مرکز تیر ایجاد می‌شود، در حالی که در روش تست با استاندارد ASTM C 78، تنش ماکزیمم در یک‌سوم میانی تیر وجود دارد.

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

در پایان نامه عمران گفته می‌شود که مدول گسیختگی خمشی غالبا 10 تا 20 درصد استحکام فشاری وابسته به نوع، اندازه و حجم مصالح  درشت‌دانه مورد استفاده است.  با اینحال، ‌بهترین ارتباط این دو پارامتر برای مواد خاص توسط تستهای آزمایشگاهی برای مواد معین و طرح اختلاط (mix design) حاصل می‌شود. همچنین در این پایان‌ نامه، مدول گسیختگی اندازه‌گیری شده توسط بارگذاری سه نقطه‌ای معمولا حدود  کمتر از مقدار اندازه‌گیری شده توسط بارگذاری نقطه‌ میانی است.

در پایان نامه عمران گفته می‌شود که مقاومت خمشی نسبت به آماده‌سازی نمونه، جابجایی و شرایط عمل‌آوری بتن بسیار حساس است و  این می‌تواند یکی از مشکلات مهم در اندازه‌گیری مقاومت خمشی باشد.

 

سفارش پایان نامه عمران

انجام پایان نامه عمران

مقاله isi

 


مشکلات پیش روی پایان نامهدر فرآیند انتخاب عنوان و انجام تحقیقات

 

مشکلات پیش روی  پایان نامهدر فرآیند انتخاب عنوان و انجام تحقیقات و پژوهش

 

در اوایل شروع فعالیت ها برای انجام پایان نامه، فکر کردن در مورد آنچه شما می خواهید که در انتهای نگارش پایان نامه به آن برسید بسیار مهم است. مشورت کردن با سرپرست و استاد راهنما و اساتید مشاور پایان نامه به منظور مشاوره در حوزه انتخاب موضوع و اهدافپژوهشی و دامنه تحقیق پایان نامه از جمله گام های ابتدایی برای شروع تحقیقات و نگارش پایان نامه محسوب می شود.

به یاد داشته باشید که گاهی سادگی یک موضوع و یا آشنا بودن برخی از مفاهیم از لحاظ ذهن ما، ممکن است در فرآیند انجام پایان نامهتغییر کند و جای خود را به واژگان و اهداف دیگری دهد و با اعمال تغییرات جزئی، مسیر مد نظر ابتدایی  پایان نامه کاملا جابجا شود و موجب تمرکز در جنبه های خاصی از موضوع پایان نامه گردد.

 

                                               

 

تلاش برای حل مشکل پیش آمده در فرآیند پژوهش  پایان نامه، موجب پرس و جو و یا یافتن استدلال هایی برای حل آن مشکل خواهد شد که این امر هم باعث فوت و از دست دادن زمان می شود و هم موجب منحرف شدن از مسیر اولیه  پایان نامه که از روز اول متصور بودیم خواهد شد و حتی می تواند عنوان نهایی  پایان نامه و یا خواسته های اولیه از نتایج پایان نامه را تغییر دهد. لذا انتخاب عنوان کلی در ابتدای فرآیند پروپوزال نویسی و تغییرات جزئی که در آینده ممکن است که بروز کند، می تواند حوزه عملکردی و حوزه فعالیت های علمی پایان نامه را به حوزه ای دینامیکی و پویا تغییر دهد که قابلیت همخوانی، چه از لحاظ فکری و روانی و چه از لحاظ عملیاتی و  تحقیقاتی را برای دانشجو و تیم تحقیقات او داشته باشد.

انجام پایان نامه 

سفارش پایان نامه

مقاله Isi


پایان نامه حسابداری با موضوع اهرم مالی

پایان ‌نامه حسابداری با موضوع اهرم مالی

در پایان ‌نامه حسابداری، منظور از اهرم مالی (financial leverage)، استفاده از اوراق بهادار با درآمد ثابت از جمله بدهی و سهام ممتاز به منظور افزایش حجم تولید و از این طریق، سود و درآمدهاست. اهرم مالی به صورت نسبت کل بدهی به کل دارایی‌ها اندازه‌گیری می‌شود و هر چه میزان بدهی بیشتر باشد، اهرم مالی نیز بزرگتر است.

 

                                                        

 

در این پایان نامه، از آنجا که بهره به صورت یک هزینه ثابت در نظر گرفته می‌شود، وام این امکان را فراهم می‌کند که بدون افزایش سرمایه سهام که مستلزم افزایش سود سهام پرداختی است، درآمد بیشتری ایجاد شود. با اینحال درپایان ‌نامه حسابداری گفته می‌شود  که با وجودی که اهرم مالی بزرگ می‌تواند در دوره‌های رونق مفید باشد، در دوره‌های رکود ممکن است مشکلات جدی جریان وجوه نقدی را ایجاد کند، زیرا ممکن است درآمد فروش کافی برای پوشش پرداخت بهره وجود نداشته باشد.

درجه یا میزان اهرم مالی (DFL) در پایان‌نامه، به صورت درصد تغییر درآمدها به ازای سهم و یا درصد تغییر درآمد قبل از بهره و مالیات (EBIT) محاسبه می‌شود. همچنین در پایان ‌نامه حسابداری با موضوع اهرم مالی بعضا از رابطه تقسیم بدهی کل به حقوق سهامداران به  عنوان اهرم مالی نام برده می‌شود.

در پایان ‌نامه با موضوع اهرم مالی گفته می‌شود که استفاده از اهرم مالی متعادل در تامین مالی عملیات کسب و کار می‌تواند بازده حقوق  صاحبان سهام و درآمد به ازای سهم را افزایش دهد. در حالی که اهرم مالی بسیار سنگین می‌تواند منجر به ریسک عدم پرداخت و ورشکستگی شود.

انجام پایان نامه حسابداری

سفارش پایان نامه حسابداری

مقاله isi


پایاننامه حسابداری مالکیت نهادی

 

پایان‌نامه حسابداری مالکیت نهادی

 

در پایان‌نامه حسابداری با موضوع مالکیت نهادی، سهام مالکیت یک شرکت که مالکیت آن در اختیار بنیادهای سرمایه‌گذاریهای مشترک و یا  صندوقهای بازنشستگی، شرکتهای بیمه، موسسات سرمایه‌گذاری، بنیادهای خصوصی، موقوفه‌ها‌ و یا سایر نهادهای بزرگ مدیریت منابع مالی به نمایندگی از دیگران است مالکیت نهادی گفته می‌شود. 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                         

در پایان‌نامه با موضوع مالکیت نهادی، غالبا نگاه مثبتی نسبت به سهام دارای مالکیت نهادی بالا وجود دارد. نهادهای بزرگ غالبا از گروهی  از تحلیلگران برای انجام تحقیق مالی دقیق و گسترده پیش از خرید حجم عمده‌ای از سهام یک شرکت استفاده می‌کنند و این به عنوان یکی از مزایای مالکیت نهادی محسوب می‌شود. الیته درپایان‌نامه حسابدارینمی‌توان گفت که این کار لزوما منجر به کسب درآمد از آن سهام می‌شود، ولی تا حد زیادی احتمال دریافت سود را افزایش داده و می‌تواند آنها را در موقعیت بهتری نسبت به سرمایه‌گذارهای شخصی قرار دهد. از جمله سایر مزایای مالکیت نهادی در این پایان‌نامه، میزان بسیار اندک تغییر نهادی در عمده سهامها است و به علت صرف زمان و هزینه عمده در زمینه تحقیق، نهادها در فروش سهام شتابزده عمل نمی‌کنند.

در پایان‌نامه حسابداری گفته می‌شود که نهادها می‌توانند از طریق تبلیغات، کنفرانسها و طرق دیگر تلاش کنند تا قیمت سهام را پس از تملک آن افزایش دهند.  علاوه بر این در این پایان‌نامه، غالبا شرکتهای دارای درصد بالای مالکیت نهادی، دورنمای بهتری برای رشد درآمد در درازمدت دارند. یکی از معایبی که در زمینه مالکیت نهادی به آن اشاره می‌شود می‌تواند ارزیابی مدیران پورتفولیو از عملکرد سرمایه‌گذاریهای مشترک بر اساس مبنای فصلی باشد، در حالیکه سرمایه‌گذاریهای مشترک غالبا با اهداف درازمدت شکل می‌گیرند.

 

انجام پایان نامه حسابداری

سفارش پایان نامه حسابداری

مقاله Isi