سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحلیل داده های پایان نامه

1- خوشه سازی فرضیات یا پرسش های پژوهش
برای مطالعه و بررسی موضوع مورد نظر پژوهش، می باسیت به بررسی فرضیات و پرسش های پژوهش پرداخت. برای بررسی فرضیاتپژوهش نیز باید عناصر موجود در آن بررسی شود. عناصر موجود در فرضیات لازم است خوشه سازی یا خوشه بندی شوند، این کار به معنای خرد و ریز کردن عناصر موجود در فرضیات است. 
برای خوشه سازی در ابتدا، کلمات و واژگان کلیدی را استخراج کرده و بعد تا جای امکان خرد می کنیم و در نهایت ارتباط بین واژگان را هم خارج کرده و تا حد نیاز پژوهش خرد و ریز می کنیم.  ادامه مطلب...

نکاتی در نگارش مقاله مروری

نگارش مقاله مروری به نظر بسیاری از پژوهشگران و محققان کاری سهل و ممتنع است یعنی هم می تواند آسان و هم در عین راحتی خیلی سخت باشد. آسان بودنش از جهت این است که نیاز به انجام یک پژوهش از ابتدا تا انتها نیست ( پژوهش اصیل ) و سخت بودن آن از جهت اینکه لازم است به موضوع تسلط خوب و کافی داشته باشیم.
همه می دانیم که مقاله ی مروری مقاله ای است که نظرات و نتایج محققینی را که پیرامون یک موضوع خاص پژوهشی انجام داده اند گردآوری کرده و البته نویسنده ی مقاله ی مروری هم می تواند انتقادات و تحلیل های شخصی را به آن اضافه کند.
با پیروی از گام های زیر می توانید یک مقاله ی مروری بنویسید: ادامه مطلب...

نکاتی در انتخاب استاد راهنما

تصویری که ما دانشجویان در ذهنمان از استاد راهنما داریم معمولا تصویری بسیار ایده آل و غیر واقعی است. ما تصور می کنیم که با انتخاب استاد راهنما، به راحتی می توانیم تمامی مراحل تحقیق را از ابتدا تا انتها بدون هیچ دغدغه و استرسی پشت سر گذاریم. البته این تصویر ذهنی چندان هم بی پایه نیست ولی خیلی هم با واقعیات جامعه علمی کشور ما همخوانی ندارد.  

نکاتی در انتخاب استاد راهنما

ادامه مطلب...

رتبه بندی مجلات بین المللی از نظر اعتبار و امتیاز

 

مجلات بین المللی

برای بررسی مجلات بین المللی از نظر اعتبار بایستی در ابتدا تفاوت پایگاه های نمایه کننده یا ایندکس کننده در دنیا را بشناسیم. 4 ایندکس کننده ی بین المللی در رشته های مختلف عبارتند از:
مجلات تامسون(ISI, WOS)
این شرکت که در زمینه ی رسانه های گروهی یک شرکت چند ملیتی می باشد زیر مجموعه های بسیاری دارد که از مهمترین آنها می توان به  پایگاه Web Of Science اشاره کرد. این پایگاه یک نمایه علمی است و توسط تامسون و رویترز برای جستجوی استنادی علمی راه اندازی شده است. مقالاتی که در این پایگاه نمایه می شوند به ISI معروفند. پایگاه WOS  دو نوع مجله دارد مجلات داری ایمپکت فاکتور (IF) و مجلات بدون ایمپکت فاکتور. به مجلات با IF مجلات JCR هم گفته می شود. ادامه مطلب...

آشنایی با نرم افزار SPSS

SPSS مخفف Statistical package for social science به معنای «بسته آماری برای علوم اجتماعی» است. این نرم افزار در جهت تجزیه و تحلیل آماری استفاده می شود. SPSS یک سیستم مدیریت داده و تجزیه کنندهی آماری است. SPSS از تمامی فایل ها داده ها را گرفته و می تواند از آنها برای تولید گزارش های جئول بندی شده، نقشه ها، آمارهای توصیفی و تجزیه و تحلیل های پیچیده استفاده کند.

آشنایی با نرم افزار SPSS

ادامه مطلب...