سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایان نامه | پایان نامه - ساختار کلی نرم افزار Spss

ساختار کلی نرم افزار spss و هدف از آشنایی با آن

هدف از نگارش مقالات نرم افزار Spss در سایت ,Editexperts  آشنایی با شیوه های آنالیز و تجزیه و تحلیل داده ها و تقویت مهارت ارزیابی و خلاصه کردن داده ها و نتیجه گیری و برداشت از آنها می باشد. و آشنایی با ساختار کلی نرم افزار Spss و کار با آن کمک بزرگی به ارائه یپایان نامه ای با کیفیت و دقیق خواهد کرد.

 

 

ساختار کلی نرم افزار spss و معرفی بخش های آن

ساختار کلی نرم افزار Spss مبتنی بر پنجره‌های متغیر و قابل حرکت و پنجره های ثابت می باشد. نرم افزار Spss دارای 4 بخش اصلی می باشد که همان ساختار اصلی را تشکیل می دهند:

  1. Data Editor (پنجره ی ویرایشگر داده ها)
  2. Spss Viewer یا Output (پنجره ی نمایش خروجی داده ها)
  3. Syntax (پنجره ی مربوط به دستورات)
  4. Script

ساختار کلی نرم افزار SPSS و نحوه کار با محیط  Data Editor

پنجره Data Editor برای ورود داده‌های تازه و یا فراخواندن و استفاده از فایل داده موجود به استفاده می شود. Data Editor یا همان ویرایشگر داده, یکی از اصلی ‌ترین و مهمترین پنجره های کاربردی نرم‌افزارSpss  می باشد, زیرا برای فعال نمودن سایر قسمت های مورد استفاده (Sub Menu)، مهم و ضروری می باشد که یک سند یا فایل مربوط به داده در این نرم افزار فعال باشد.

این پنجره همواره بر روی صفحه فعال و قابل رویت می باشد و امکان حذف آن وجود ندارد و فقط می توان آن را در حالت تمام صفحه یا کوچک شده قرار داد و در هر زمان امکان دستیابی به آن وجود دارد.

ساختار کلی نرم افزار spss و Worksheet های موجود در Data Editor

Data Editor دارای دو Worksheet یا کاربرگ می باشد:

  1. Data view یا همان نمایشگر داده(جهت ورود داده)
  2. Varable view یا همان نمایشگر متغیر ها (جهت تعیین نام و مشخصات متغیر ها)

 

 

دانلود نرم افزار spss

نویسنده: حاجی زاده 

منبع: editexperts.ir


پایان نامه | پایان نامه - انجام پایان نامه MBA

انجام پایان نامه MBA و شرح این رشته

همانطور که در مقالات قبلی نیز اشاره کردیم رشته مدیریت یکی از اصلی ترین شاخه های علوم انسانی می باشد که دانشجویان رشته مدیریت در مقاطع ارشد و دکتری در اغلب موارد خواهان این رشته می باشند و برای کسب مهارت و توانایی لازم در انجام پایان نامه MBA و ارائه ی پایان نامه, در دوره های تخصصی MBA و سمینار های مربوط به آن شرکت می نمایند.

 

 

انجام پایان نامه MBA و تاثیر دوره ی MBA در انجام آن

عبارت MBA مدیریت ارشد کسب و کار, اختصاری از (Master of Business Administration) است و کارشناسی ارشد در رشته مدیریت می باشد و دانشجویان در گرایشات متعدد این رشته ملزم به انجام پایان نامه در زمینه ی مورد تایید استاد راهنما می باشند.

قبل از انجام پایان نامه MBA شرکت در دوره های مربوط به این رشته  نقش بسزایی خواهد داشت و این دوره در اواخر قرن نوزده میلادی در آمریکا طراحی شد که ثمره ی آن صنعتی شدن کشور آمریکا و گرایش به علم مدیریت و توسعه و پیشرفت آن بوده است.

 

انجام پایان نامه  MBA و پیشرفت در این رشته

تلفیق دانش تخصصی دوره کارشناسی و مطلع و مسلط بودن به علم و دانش و همچنین فنون مدیریت در دوره ارشد، از دانش آموختگان این دوره مدیران کاردان, فعال و تاثیر گذاری می‌سازد و انجام پایان نامه در این مقطع نیز مزید برعلت خواهد شد که لازمه ی رسیدن به این مدارج بالا و ترقی در این رشته, کوشا بودن دانشجو و تلاش فرد برای انجام پایان نامه MBA در پایان تحصیل و دقت و ظرافت در انجام پایان نامه می باشد که در بالابرن کارایی, بهبود  و رشد تمامی ارگان ها و سازمان ها از جمله سازمان های اجتماعی-اقتصادی تأثیر فراوانی خواهد گذاشت. به همین دلیل است که در دهه های اخیر این دوره در اکثر کشور ها, به سرعت توسعه و رواج پیدا کرده است و فقط در کشور آمریکا حدود 700 آموزشگاه آموزش عالی, دوره MBA را برای متقاضیان این رشته ارائه می کنند.

 

نویسنده: حاجی زاده

منبع: editexperts.ir


پایان نامه | پایان نامه - پایان نامه ارشد بازاریابی

پایان نامه ارشد بازاریابی و آشنایی با این رشته

گرایش بازاریابی یکی از گرایشات رشته مدیریت می باشد و دانشجوی در حال تحصیل پس از گذراندن دروس تخصصی این رشته, ملزم به ارائه ی پایان نامه ارشد بازاریابی و استفاده از مهارت ها و تجربیات خود در گرد آوری و نگارش پایان نامه می باشد.

 

 

هدف این رشته و الزامی بودن تهیه ی پایان نامه, آشنایی کامل با وظیفه ها و تعهدات یک سازمان یا شرکت بازرگانی و بازار مصرف می باشد. دانشجویان این رشته و سایر رشته ها ی مدیریت بازرگانی در تشخیص مسئله های مرتبط با مدیریت و فروش, گرد آوری و آنالیز اطلاعات, مشکلات شناسایی بازار های فروش, گسترش بازار فروش و غیره, ارزیابی و ارائه ی راه حل های متعدد درباره ی مسائل و مشکلات, به اجرا درآوردن تصمیم های گرفته شده, گسترش توانایی افراد در تشخیص شرایط متغیر سیاسی, اجتماعی, اقتصادی و همچنین مشکلات به وجود آمده و متاثر از تکنولوژی و پیشرفت علوم و سایر مسائل, که به گونه ای در کسب و کار و بازار فروش اثر گذارند می باشد, که با آموزش این دانشجویان و ارائه ی پایان نامه ارشد بازاریابی و مطرح کردن ایده و طرح های فارغ التحصیلان این رشته انتظار می رود تا بخشی از مشکلات بازار فروش در جوامع تا حدودی کمرنگ تر شود .

پایان نامه ارشد بازاریابی و دروس اصلی این رشته

دانشجویان رشته بازاریابی نیز مانند سایر گرایشات رشته ی مدیریت بازرگانی دارای چارت درسی و تعدادی واحد اصلی و پایه و تخصصی می باشند که در تهیه ی پایان نامه ارشد بازاریابی در پایان دوره می توانند از آن ها بهره بگیرند که در این مقاله به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

پایان نامه ارشد بازاریابی و لیست دروس رشته ی بازاریابی:

  • مدیریت منابع انسانی پیشرفته

  • تئوریهای مدیریت پیشرفته

  • تحلیل آماری
  • مدیریت استراتژیک پیشرفته
  • بازارشناسی و مسائل بازاریابی
  • مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته
  • حسابداری مدیریت
  • تحقیق در عملیات پیشرفته
  • اقتصاد مدیریت
  • سیستمهای اطلاعات مدیریت پیشرفته
  • تحقیقات بازاریاب
  • بازاریابی صنعتی
  • رفتار مصرف کننده
  • سمینار در مسائل بازاریابی

دانشجویان این رشته با ارائه ی پایان نامه ای مرغوب و با کیفیت می توانند استعداد های خود را در این زمینه نیز محک بزنند.

نویسنده: حاجی زاده

تاریخ: 29-4-1395

منبع: editexperts.ir


پایان نامه | پایان نامه - انجام پایان نامه حقوق بین الملل

انجام پایان نامه حقوق بین الملل و آشنایی با این رشته

بی شک ارائه ی پایان نامه در تمام رشته ها و انجام پایان نامه حقوق بین الملل توسط دانشجویان در رشته حقوق یکی از ارکان اصلی موسسات و دانشگاه های سراسر کشور که گزینش دانشجویان را برعهده دارند می باشد که دانشجو الزاما باید به این امر توجه کند و در پایان دوره ی تحصیل خود در مقاطع ارشد و دکتری درصدد انجام پایان نامه ای کامل و مفید بکوشد.

 

 

انجام پایان نامه حقوق بین الملل و نقش آن در حل مسائل بین المللی

در کشورها و جوامع امروزی شاهد اختلافات گوناگون در زمینه های متعدد اجتماعی و سیاسی و اقتصادی در بین افراد, دولت, سازمان و کشور های مختلف می باشیم که حل این اختلافات و مطرح کردن راه حل های مفید برای این مسائل و مشکلات بین کشوری و گسترده, باید توسط افراد خبره و با تجربه صورت بپذیرد که این امر مهم توسط قشر تحصیل کرده و کاردان قابل انجام است که به این افراد حقوقدان گفته می شود که لازمه ی خبره و مجرب شدن آنان در این امر مهم, انجام پایان نامه حقوق بین الملل در گرایش حقوق بین الملل و انجام پایان نامه در سایر گرایش ها و ارائه ی راه حل های مفید برای حل مسائل می باشد.

انجام پایان نامه حقوق بین الملل و حیطه ی موضوعات آن

همانطور که در مقالات قبل نیز گفته شد رشته حقوق شامل گرایشات متعددی است که از جمله ی آن ها حقوق بین الملل می باشد و انجامپایان نامه حقوق بین الملل زمینه ای برای کسب مهارت و تجربه در این رشته خواهد بود که دانشجو با انجام پایان نامه در راستای گرفتن نتیجه ای مطلوب تلا ش خود را به ثمر می رساند.

حقوق بین الملل مجموعه ای ست از قوانین پذیرفته شده ای که در ارتباط بین کشور ها و ایالات مختلف تبیین می شود و دو طرف ملزم به رعایت آن می باشند که ارتباط طرفین را مقید و مشخص می کند که دانشجو برای انجام پایان نامه حقوق بین الملل باید موضوعی انتخاب کند که در زمینه یکی از موارد زیر باشد .

  1. رابطه ی دولت ها با یکدیگر
  2. رابطه ی دولت ها با سازمان های بین المللی
  3. رابطه سازمان های بین المللی با یکدیگر

 

نویسنده: حاجی زاده

منبع: editexperts.ir


پایان نامه | پایان نامه - پروپوزال مدیریت بازرگانی

پروپوزال مدیریت بازرگانی و معرفی این رشته

همانطور که از نام این رشته دریافت می شود کلمه مدیریت در آن نقطه عطف و توجه می باشد و مدیریت و کنترل در تمام امور همواره رکن اصلی یک فرآیند و پروژه می باشد, تهیه ی پروپوزال مدیریت بازرگانی و نگارش پایان نامه این رشته نیز مانند سایر رشته ها نیاز به دقت و صرف انرژی دارد.

 

 

پروپوزال مدیریت بازرگانی با دو ماهیت متفاوت

رشته ی مدیریت یکی از رشته های پرطرفدار شاخه ی علوم انسانی می باشد که مدیریت بازرگانی نیز یکی از گرایش های آن می باشد.یک مدیر بازرگانی موفق زمانی می تواند مهارت خود را در زمینه ی مدیریت نمایان کند که قدرت ایجاد ارتباط دقیق و درستی بین اعضای سازمان و مشتریان داشته باشد و به راحتی بتواند امور را در دست گرفته و هدایت کند که لازمه ی انجام صحیح یک روند کاری داشتن یک طرح کلی برای پروژه می باشد که ارائه ی پروپوزال مدیریت بازرگانی در مقاطع تحصیلی مختلف برای اخذ مدرک نیز از این قاعده مستثنا نمی باشد چرا که یک مدیر بازرگانی با هدف پیشرفت و رسیدن به مدارج شغلی بالاتر تلاش می کند و دانشجوی رشته مدیریت نیز با هدف رسیدن به مدارج علمی بالاتر و پیشرفت خود در امور گام بر می دارد با این تفاوت که مدیر بازرگانی یک سازمان گاها با ارائه ی یک پروپوزال سازمانی اهداف و امور خود را مشخص می کند که ماهیت آن سازمانی و مربوط به شغل است و دانشجوی رشته مدیریت, پروپوزال مدیریت بازرگانی خود را ارائه می کند که ماهیت آن دانشگاهی و مربوط به پایان نامه می باشد.

پروپوزال مدیریت بازرگانی و اهمیت ارائه ی آن

دانشجوی این رشته نیز مانند سایر رشته ها در اواخر دوره ی تحصیل در مقاطع دکتری و ارشد ملزم به ارائه ی پروپوزال, در رشته ی در حال تحصیل می باشد و پس از تایید و مورد قبول بودن موضوع و پروپوزال انجام شده باید مراحل مربوط به آن را طی کند.

 

نویسنده: شایگان

تاریخ: 28-4-1395

منبع: editexperts.ir