سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی برای نگارش پایان نامه_فصل چهارم

چگونگی نگارش ساده یک پایان نامه دکترا یا پایان نامه ارشد
بخش چهار: گزارش نتایج
سلام و خوش آمدید! من دکتر شریل لنتز، صاحب انتشارات ریفرکتیو ثینکر هستم.
امروز می‌خواهیم درباره نحوه نگارش گزارش نتایج مطالعه تحقیقاتی در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکترا صحبت کنیم. هدف از فصل چهار به ارائه یافته‌هایی است که در طول پژوهش به دست آمده است. این یافته‌ها از اهمیت زیادی برای کلیت مطالعات تحقیق، جامعه آماری و بدنه کلی دانش برخوردار است.
به یاد داشته باشید که تمرکز‌مان در اینجا تنها ارائه یافته‌ها است، نه بحث یا تجزیه و تحلیل اطلاعات ارائه شده که هدف نهایی از ارائه این اطلاعات است. این‌جا محلی است که در صورت تمایل، می‌توانید جدول‌ها، نمودارها، و شکل‌ها است که اطلاعات‌تان را به صورت منطقی، منسجم و سازماندهی شده ارائه خواهد کرد. فصل چهار‌تان، یعنی فصل نتایج، دست در دست فصل پنج، یعنی نتیجه‌گیری و ارائه نظریات، کار خواهد کرد. دقیقاً مانند فصل‌های 3-1، هر فصل همیشه باید یک مقدمه (که وظیفه معرفی فصل و هدف از نگارش آن را بیان می‌کند)، یک پاراگراف متن (که را جزئیات پوشش می‌دهد)، و یک نتیجه‌گیری (که به مرور نکات اصلی عنوان شده در فصل و همچنین بررسی هدف‌های نگارش شده در بخش مقدمه می‌پردازد تا ثابت کند که این انتظارات برآورده شده اند) داشته باشند.

نکاتی برای نگارش پایان نامه_فصل چهارم

ادامه مطلب...

عروج و افول ضریب تاثیر

ضریب تاثیر یکی از موضوعات مورد بحث در چاپ و نشر و جامعه علمی است. تامسون رویترز [Thomson Reuters]‌ به بیشتر نشریات یک ضریب تاثیر سالانه (IF) اختصاص می‌دهد، که برابر است با میانگین میزان استناد در سال جاری به مقالات منتشر شده در آن نشریه در دو سال گذشته. در ماه گذشته، تامسون رویترز گزارش بسیار مورد انتظار خود را با نام گزارش‌های استناد به نشریات (JCR) مربوط به سال 2013 را منتشر کرد که حاوی ضرایب تأثیر جدید نشریه است. بر اساس گزارش تامسون رویترز، آخرین JCR حاوی ویژگی‌های 10853 نشریه منتشر شده در زمینه 232 رشته علمی در 83 کشور جهان است. در مجموع تعداد 379 نشریه اولین ضریب تاثیر خود را دریافت کردند. علاوه بر این، 37 نشریه به دلیل فعالیت‌های مشکوک در زمینه استناد توقیف شدند. نشریات توقیف شده پس از دو سال دوباره مورد بررسی قرار گرفته و درباره آن‌ها تصمیم گرفته می شود که آیا باید در JCR گنجانده شوند یا خیر.

عروج و افول ضریب تاثیر

ادامه مطلب...