سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در نگارش پروپزال چه نکاتی باید رعایت شوند؟

در نگارش پروپوزال چه نکاتی باید رعایت شوند؟

درنوشتن یک پایان نامه ،نیاز اصلی و اولیه طراحی و نگارش پروپوزال با کیفیت و طرح مشخص می باشد تا شما را به سمت هدف بطور روشن سوق دهد باعث نتیجه گیری بهتر شما گردد. جان دیوئی معتقد است " اولین مرحله تحقیق احساس وجود یک مشکل است ." مشکل را بیابید و بدنبال رفع آن باشید این نکته می تواند یکی از بهترین رهنمود ها به سمت هدف و یافتن موضوع و حل مسئله باشد.

توجه و اهتمام به امر پژوهش و تحقیق یکی از مهم ترین و اساسی ترین امور در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی محسوب می شد و در این راستا ایجاد زمینه های مساعد و تشویق و ترغیب دانشجویان مستعد و ایجاد روند صحیح یکی از موثرترین گام ها است. ارائه پایان نامه تحقیقی بخشی از دروس دوره تحصیلی است لازم است  جهت بدست آوردن یک پایان نامه با کیفیت عالی و خوب ،حتما پروپوزال مربوطه را ارائه دهید.

پروپوزال چیست؟  چرا ابتداباید پروپوزال  تنظیم نمود؟ ادامه مطلب...

به پایان رساندن مقاله

به پایان رساندن مقاله: نتیجه گیری مقاله

آخرین شانس ترغیب کردن خواننده بخش آخر مقاله یعنی نتیجه گیری است. تاثیری که در نتیجه می گذارید، برای خواننده بسیار اهمیت دارد زیرا زمانی که خواندنمقاله را تمام کرد از آن تاثیر می گیرد.

آخر هر مقاله باید به نوعی کامل بودن را نشان دهد. به طور کلی پاراگراف آخر باید مبحث را بدون بستن موضوع به پایان برساند. پاراگراف آخر را به اولین پاراگراف ارتباط بدهید، شاید با تکرار کلمه یا عبارتی که در ابتدای مقاله استفاده کرده بودید بتوانید این کار را انجام بدهید.

اهداف و موضوعات اصلی را به طور خلاصه در نتیجه بگنجانید. به گونه ای به خواننده یادآوری کنید که چه مسایل مهمی را تا اینجا در مقاله ذکر کرده اید. البته نباید عینا آن جملات را کپی کنید. یک ایده جالب را پیشنهاد می کنیم و آن این که در قسمت مقدمه، مقاله تان را با سوالی آغاز کنید تا در قسمت نتیجه گیری به آن پاسخ نهایی را بدهید.

در نتیجه گیری و به اتمام رساندن مقاله، از منطق خود استفاده کنید. با عقاید منطقی خود که برگرفته از شواهد و مدارک هستند نتیجه گیری را بنویسید.

بستن مبحث بدون بسته شدن آن یعنی چه؟ ادامه مطلب...