سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع فرضیه و ویژگی های یک فرضیه خوب


فرضیات تحقیق را می توان به سه دسته رده بندی کرد:

 

انواع فرضیه و ویژگی های یک فرضیه خوب


1-    فرضیات توصیفی


فرضیات توصیفی در پایان نامه کارشناسی ارشد بیانگر ویژگی ها و صفات اشیاء و اشخاص، پدیده ها و موقعیت هایی هستند که آن صفات و پدیده ها را توضیح می دهند. در فرضیات توصیفی معمولا از عبارات: چیست؟ چگونه؟ و چه می باشد؟ استفاده می شود و اگر از این عبارات نیز استفاده نشود به شکل ضمنی این عبارات از آن استنباط می شود.

  ادامه مطلب...

مقاله نویسی را از کجا شروع کنیم؟

اگر دانشجو هستید یا قصد ادمه تحصیل در مقاطع بالاتر دارید قطعا خیلی خوب می دانید که تسلط در مقاله نویسی از جمله مهارت هایی است که برای تحصیلات تکمیلی به آن نیاز دارید. در این مطلب با استفاده از تجربیات شخصی و اساتیدم می خواهم برای شروع مقاله نویسی شما را راهنمایی کنم.

 

مقاله نویسی را از کجا شروع کنیم

ادامه مطلب...

نکاتی کاربردی در انتخاب عنوان مقاله

یکی از دشوارترین مراحل نگارش انواع مقالات علمی و پژوهشی، انتخاب یک عنوان مناسب است.
در این مقاله، هدف،آموزش نوشتن یک عنوان نیست بلکه قصد داریم با ذکر نکاتی کاربردی، مقاله نویسان و نویسندگان تازه کار در انتخاب یک عنوان مناسب بهتر عمل کنند. البته در کتاب های آموزش روش تحقیق به تفصیل درباره ی انتخاب عنوان پژوهش و مقاله توضیح داده شده که شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به این کتاب ها مراجعه کنید.

 

نکاتی کاربردی در انتخاب عنوان مقاله

ادامه مطلب...

استفاده از «و دیگران» [et al.] برای استناد در متن مقالات پژوهشی

 

استناد به نام نویسندگان منابع

 
به ندرت ممکن است یک محقق به تنهایی مقاله نویسی کند؛ بیشتر انواع مقالات پژوهشی دارای دو یا چند نویسنده بوده و میانگین تعداد نویسندگان یک مقاله در حال افزایش است زیرا علم به طور فزاینده تبدیل به کاری مشترک می‌شود.

 

استفاده از et al برای استناد در متن مقالات پژوهشی

  ادامه مطلب...

انتخاب موضوع رساله

 

چگونه برای یک رساله موضوع انتخاب کنیم؟


زمانی که با لیسانس در رشته زبان انگلیسی فارغ التحصیل شدم، به عنوان یکی از ملزومات موجود برای دریافت درجه کارشناسی می‌بایست یکرساله می‌نوشتیم؛ رساله‌ای شصت و هشت صفحه‌ای که برای گرفتن مدرک اجباری بود. و می‌بایست خیلی سریع انتخاب می کردیم در چه موردی می‌خواهیم مطلب بنویسم و تازه باید خودم هم می‌فهمیدم چجوری قرار است این مقاله بلند بالا و طولانی را بنویسم. مقاله‌ای که خیلی شبیه به رساله پایانی بود.

 

انتخاب موضوع رساله

ادامه مطلب...