سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایان نامه مدیریت عملکرد

 

مدیریت عملکرد، مدیریت عملکرد ترجمه عبارت انگلیسی «Performance Management» می‌باشد که تعاریف متعددی از آن شده است. از جمله این تعاریف موارد زیر هستند:

مدیریت عملکرد را می‌توان مجموعه‌ای از اقدامات و اطلاعات تلقی کرد که به منظور افزایش سطح استفاده بهینه از امکانات و منابع در جهت دستیابی به هدفها به شیوه‌ای اقتصادی توام با کارایی و اثربخشی صورت می‌گیرد.

پایان نامه مدیریت عملکرد

ادامه مطلب...

پایان نامه مدیریت فرآیند

در سال 1985 هنگامیکه مایکل پورتر برای اولین بار زنجیره ارزش را تعریف کرد، فرآیندهای تشکیل دهنده زنجیره ارزش را به دو گروه تقسیم نمود:
1) فرآیندهای اصلی (Core Processes) که برای محصول یا خدمات تولید شده سازمان ارزش افزوده ایجاد می کنند.
2) فرآیندهای پشتیبان که برای توانمند سازی فرآیندهای اصلی ضروری هستند.
در اوایل دهه نود، این تقسیم بندی در میان آن هایی که درگیر بازمهندسی (Reengineering) فرآیندهای کسب و کار (BPR) شدند، عمومیت یافت. در همین زمان، یک نظریه دیگر مطرح شد که بر روی دسته سوم از فرآیندها تمرکز می کرد، این دسته سوم فرآیندهای مدیریت بودند. راملر و براچه (Rummler and Brache)، برای مثال، بیان کرده اند که هر تیم بازمهندسی باید همواره هم به فرآیندی که بازطراحی می شود و هم به مدیریت فرآیند توجه کنند. اندکی بعد، موسسه مهندسی نرم افزار (Software Engineering Institute) بر روی نیاز برای تغییر فرآیندهای مدیریت برای حرکت به سطح بعدی از مدل بلوغ توانمندی CMM تمرکز کرد. و بعدها در دهه نود، هنگامیکه انجمن مربوط به زنجیره تامین مدل SCOR را ارائه دارد، فرآیندها را تحت سه گروه فرآیندهای اصلی، فرآیندهای توانمندساز و فرآیندهای برنامه ریزی در جهان توصیف کرد. امروزه اکثر تحلیل گران بین فرآیندهای اصلی، پشتیبان و مدیریتی این تمایز را قائل می شوند.

پایان نامه مدیریت فرآیند

ادامه مطلب...

مقاله ISC چیست؟

ISC چیست؟


نظام استنادی علوم کشورهای اسلامی، نخستین نظام رتبه بندی استنادی در جمهوری اسلامی ایران است که توسط مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری شیراز تهیه شده است.

مقاله ISC چیست؟

ادامه مطلب...

مؤسسه اطلاعات علمی ISI

مؤسسه? اطلاعات علمی یا ISI (به انگلیسی: Institute for Scientific Information) مؤسسه‌ای با تمرکز بر علم‌سنجی و انتشارات علمی است که در سال 1960 توسط یوجین گارفیلد تأسیس شد. این مؤسسه توسط مؤسسه? علمی تامسون در سال 1992 خریداری و به‌عنوان Thomson ISI شناخته شد و اکنون نیز با نام Thomson Scientific شناخته می‌شود. این مؤسسه بخشی از شرکت Thomson Reuters است.

مؤسسه اطلاعات علمی ISI

ادامه مطلب...

پایان نامه مدیریت صنعتی

مدیریت صنعتی، عموما به مفهوم مدیریت نظام مند یک واحد صنعتی یا کارخانه تلقی می گردد.این واژه در سال‌های ابتدایی قرن بیستم هنگامی که انقلاب صنعتی موجب تغییر روش‌های کاری از روش‌های دستی به تولید ماشینی شد، متداول گردید. در کنار مطالعات آکادمیک، مدیریت در عمل نیز به صورت یک مجموعه پیچیده دانش و مهارت شناخته شد و با افزایش تخصص گرایی، گرایش‌هایی برای آن تعریف شد. با توسعه فناوری‌های جدید وفناوری اطلاعات در سالهای بعد، تفاوت‌هایی در شکل ونحوه اداره سازمان‌ها پدید آمد که تعاریف گذشته را تحت تاثیر قرار داد و مدیریت صنعتی تداعی گر بهبود کارایی وبهره وری گردید و اکنون به مجموعه ای جامع از دانش روز مرتبط با تکنولوژی، تولید وعملیات، کیفیت، شیوه‌های بهبود و….اطلاق می شود که نه تنها در سازمان‌های صنعتی بلکه در مجموعه‌های خدماتی نیز قابل استفاده هستند. در دنیای امروز مدیران باید قادر به دیدن سازمان به صورت فرایندهایی یکپارچه باشند و بتوانند از ایده‌ها و ابزارهای جدید در راستای تعالی سازمان بهره بگیرند.

پایان نامه مدیریت صنعتی

ادامه مطلب...