سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه به پایان نامه های فارسی دسترسی داشته باشم؟

 

وب سایت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران - مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران، که به ایرانداک مشهور است، مرجع و راهنمایی برای کلیه ی پژوهشگران و دانشجویان در جهت انتخاب موضوع پژوهش یا موضوع پایان نامه است.  

 

چگونه به پایان نامه های فارسی دسترسی داشته باشم؟


از مهم ترین شرایط بسیاری از دانشگاه های کشور پیش از اجازه ی دفاع پروپوزال به دانشجویان این است که از تکراری نبودن موضوع انتخابی برای پایان نامه خود اطمینان حاصل نمایند. به این منظور می بایست به سایت ایرانداک مراجعه کرده و موضوع پایان نامه خود را جسنجو کرده و در صورتی که قبلا این موضوع کار نشده بود و در حال کار کردن هم نبود، موضوع خود را در این سایت ثبت نمایند. پس از اطمینان از جدید بودن موضوع پایان نامه بهتر است برای نگارش بخش پیشینه ی تحقیق در پروپوزال و در آینده در فصل دوم پایان نامه از پایان نامه های ثبت شده و نزدیک به موضوع خود در این سایت استفاده کنید. در پایان نیز لازم است حتما نسخه ای از پایان نامه خود را در این سایت بارگزاری کنید.
 
 
بسیاری از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا با نحوه ی کار با سایت ایرانداک آشنائی ندارند و لذا در این مطلب قصد دارم شما را با نحوه ی جستجو در ایرانداک آشنا کنم. بهترین راه برای آشنایی با این سایت دانلود فایل پاورپوینت راهنمای استفاده از گنجینه علمی ایرانیان در سایت ایرانداک است.
 
در این راهنما شما با موارد زیر آشنا می شوید:
•    چه کسانی به متن کامل پایان نامه های فارسی دسترسی دارند.
•    نحوه ثبت نام در پایگاه ایرانداک چگونه است.
•    نحوه جستجو پایان نامه فارسی در پایگاه
•    نحوه دانلود متن کامل پایان نامه های فارسی
 
امید است که دانشگاه محل تحصیل شما در این گنجینه ی علمی کشور سهمی داشته . پایان نامه  هایش را در آن ثبت کرده باشد. چرا که فقط در این حالت است که شما قادر خواهید بود به متن کامل پایان نامه ها در ایرانداک دسترسی داشته باشید (از طریق شبکه داخلی دانشگاه تان).  در غیر این صورت به اطلاعات محدودی از پایان نامه ها دست خواهید یافت آن هم پایان نامه های پیش از سال 1387.

 منبع: چگونه به پایان نامه های فارسی دسترسی داشته باشم؟