سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایان نامه حسابداری صنعتی

رشته حسابداری صنعتی زیر گروهی از رشته حسابداری است که بیشتر به جمع‌آوری اطلاعات مربوط به عوامل هزینه و محاسبه بهای تمام شده کالا‌ها و خدمات پرداخته و با تجزیه و تحلیل گزارش‌ها و بررسی راه‌های تولید، به جستجوی روش‌های کاهش بهای تمام شده کالا‌ها و خدمات می‌پردازد.

پایان نامه حسابداری صنعتی


اهمیت حسابداری بهای تمام شده


مدیران با استفاده از حسابداری صنعتی، یا حسابداری بهای تمام شده، بهای نهایی محصولات را محاسبه کرده و به این ترتیب، هزینه‌های مواد، دستمزد و سایر هزینه‌های تولید را کنترل می‌کنند. اگر مدیر یک مجموعه صنعتی گزارشی دقیق و صحیح از عوامل هزینه‌زا یا هزینه‌بر نداشته باشد، امکان تصمیم‌گیری جهت افزایش تولید یا سایر تصمیم گیری‌ها، و راه انجام صحیح تصمیم‌های گرفته شده را نخواهند داشت.


کاربرد حسابداری بهای تمام شده


گاهی این تصور وجود دارد که حسابداری صنعتی و بهای تمام شده تنها در کارخانجات و صنایع تولیدی کاربرد دارد. هرچند شاید معمول‌ترین کاربرد آن همین باشد، ولی سایر مؤسسات نیز از حسابداری بهای تمام شده بهره‌مند شده و بانک‌ها، شرکت‌های بیمه، عمده‌فروشی‌ها، شرکت‌های حمل و نقل، شرکت‌های هواپیمایی، دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها نیز به منظور افزایش کارایی خود، از روشهای حسابداری بهای تمام شده استفاده می‌کنند.


حسابداری صنعتی جامع (FCA)


به طور کلی حسابداری صنعتی جامع (FCA)  به مفهوم فرآیند جمع آوری و ارائه اطلاعات (هم هزینه ها و هم درآمدها) مورد نیاز جهت تصمیم‌گیری است. حسابداری صنعتی جامع در برگیرنده چند مفهوم کلیدی است که آن را از تکنیک های استاندارد حسابداری متمایز می کند. موارد زیر اصول اساسی FCA را مشخص می کنند:
 
1- حسابداری هزینه ها، نه فقط مخارج و پرداخت ها
2- حسابداری هزینه های پنهان و ظاهری
3- حسابداری هزینه های غیر مستقیم و سربار
4- حسابداری مخارج گذشته و آینده
5- حسابداری هزینه ها بر طبق چرخه عمر محصول

در بخش انجام پایان نامه حسابداری صنعتی نیز مانند دیگر رشته‌های مشابه، دانش آموخته می‌باید علاوه بر آشنایی با دانش رشته خود، با نرم‌افزار‌های رشته خود (در اینجا، حسابداری، و به طور اخص، حسابداری صنعتی) آشنایی کافی داشته باشد. علاوه بر آن برای انجام پایان نامه، آشنایی با نرم افزار‌های آماری مانند  SPSSنیز یکی از باید‌هاست. در این رشته Edex با داشتن کارشناسان ارشد و دکترای حسابداری، در نوشتن و انجام کلیه امور پایان نامه، مشاور و دستیار محققان و دانش آموختگان عزیز خواهد بود.

نمونه‌هایی چند از پایان‌نامه‌های انجام شده در ز مینه حسابداری عمومی:
o     بررسی دیدگاههای مدیران صنایع نسبت به اطلاعات حسابداری صنعتی
o    بررسی رابطه بین ساختار سرمایه و میانگین بازده غیرعادی انباشته
o    بررسی قابلیت اتکاء نسبتهای سودآوری (سودمندی در پیش بینی)
o    حسابداری صنعتی – هزینه‌یابی پیمانکاری – هزینه‌یابی مرحلهای - ارزش افزوده و هزینه‌یابی تفاضلی
o    روش هزینه یابی در صنایع
o    بررسی هزینه های غیرخطی نسبت به زمان

به منظور انجام پایان نامه گروه رشته‌های حسابداری، موسسه Edex در تمامی زمینه‌ها، اعم از تهیه پروپوزال، انجام فصول یک و دو (تعاریف، هدف از پژوهش، سئوال پژوهش، فرضیه پژوهش، متدولوژی و روش‌های انجام، پیشینه پژوهش‌های مشابه)، انجام پژوهش‌های لازم برای نگارش فصول سه، چهار و پنج (تهیه پرسشنامه، انجام پژوهش‌های میدانی، تجزیه و تحلیل آمار‌ها و داده‌های به دست آمده، تحلیل‌های نرم افزاری، نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات جهت پژوهش‌های آتی در قالب پایان‌نامه‌های جدید) و ... در کنار پژوهش‌گران گرامی خواهد بود.
برخی از موضوعات مشاوره و همراهی موسسه با پژوهشگران:
•    طراحی پرسشنامه، انجام مصاحبه و تجزیه و تحلیل اطلاعات استخراجی با استفاده ازنرم افزارهای مرتبط
•    استفاده از دو یا چند روش تجزیه و تحلیل (رگرسیون، همبستگی، معادلات ساختاری، فازی، آنالیز فاکتور و …) و نرم افزار و مقایسه نتایج به منظور ارتقاء محتوی کار و قابلیت استخراج مقاله
•    اختصاص جلسات توجیهی، رفع اشکال و آمادگی دانشجویان جهت اخذ نمره عالی دفاع
•    پشتیبانی و حمایت واقعی تا پس از دفاع
•    دسترسی به بسیاری از نهادها و سازمان ها (بانک ها، موسسه های بزرگ، وزارتخانه ها، مراکز تحقیقاتی و …) جهت همکاری در جمع آوری میدانی و کتابخانه ای اطلاعات برای دانشجویانی که شاغل نیستند و یا دچار معضل گردآوری اطلاعات هستند.

 

منیع: پایان نامه حسابداری صنعتی