سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایان نامه حسابداری مالیاتی

 

امروزه حسابداری آنقدر دچار تغییر و تحول گشته که بخش دولتی را از بخش خصوصی و کلان را از خرد جدا نموده است. زمانی که مالیات در قوانین کشورها شکل جدی و کاربردی پیدا کرد و شرکت‌ها و کارمندان مجبور به پرداخت مالیات شدند، دولت برای محاسبات فنی- مالی خود ناچار به تربیت افرادی شد که بتوانند این مهم را به پایان برسانند. رشته حسابداری با گرایش‌ مالیاتی یکی از رشته‌های آموزش عالی است که هدف آن آموزش و تربیت کارشناسان مالی محاسباتی و مالیاتی در نظام مالی دولتی، سطوح مختلف سازمان هزینه و خزانه داری کل و همچنین سازمان تشخیص مالیات می‌باشد. 
هدف از تاسیس رشته حسابداری مالیاتی و تربیت متخصصین این رشته در مقطع کارشناسی تامین نیروی انسانی متخصص مالی، محاسباتی و مالیاتی وزارت اقتصادی و دارایی و سایر دستگاههای اجرایی از رده‌های شغلی حسابدار، حسابرس، کارشناس مالی و ذیحساب گرفته تا ممیز، کارشناس مالیاتی، حسابرس مالیاتی و سایر مشاغل صف و ستاد در حوزه فنی،  مالی و اداری است. 
برخی از سرفصل‌های حسابداری مالیاتی
1.    تحلیل قوانین و مقررات مالیاتی
2.    حسابرسی
3.    مالیه عمومی و خط مشی مالی دولت ها
4.    مباحث جاری در قوانین مالیاتی
5.    کلیات قوانین و مقررات مالی دولتی
6.    مبانی مالیات

حسابدار یا مشاور مالیاتی


حسابدار یا مشاور مالیاتی کسی است که علاوه بر اشراف به امور حسابداری عادی، به مجموعه قوانین مالیاتی، خاصه قانون مالیاتهای مستقیم موارد (مالیات بر درآمد، معافیت‌ها، هزینه‌های قابل قبول و استهلاک، قرائن و ضرایب مالیاتی، تشویقات و جرائم مالیاتی، وظایف اشخاص ثالث، آیین نامه تحریر دفاتر، بخشنامه‌ها و آراء مهم مالیاتی) و همچنین قانون مالیات برارزش افزوده و استانداردهای حسابداری آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند به موقع و موثر به تکالیف مودیان بپردازد، مانع از بروز جرائم متعدد و سنگین مالیاتی شود و احیانا با بهره مندی از بخشودگی های مالیاتی، به مجموعه کاری خود سود برساند.

پایان نامه حسابداری مالیاتی


در بخش انجام پایان نامه حسابداری عمومی نیز مانند دیگر رشته‌های مشابه، دانش آموخته می‌باید علاوه بر آشنایی با دانش رشته خود، با نرم‌افزار‌های رشته خود (در اینجا، حسابداری، و به طور اخص، حسابداری عمومی) آشنایی کافی داشته باشد. علاوه بر آن برای انجام پایان نامه، آشنایی با نرم افزار‌های اماری مانند  SPSSنیز یکی از باید‌هاست. در این رشته Edex با داشتن کارشناسان ارشد و دکترای حسابداری، در نوشتن و انجام کلیه امور پایان نامه، مشاور و دستیار محققان و دانش آموختگان عزیز خواهد بود.

نمونه‌هایی چند از پایان‌نامه‌های انجام شده در ز مینه حسابداری عمومی:
o     بهره گیری از مدل تلفیقی QFD و AHP برای شناسایی و اولویت بندی نیازهای استقرار نظام مالیات بر ارزش افزوده
o    بررسی تاًثیر اعمال مالیات بر ارزش افزوده بر تورم
o    برآورد نرخ‌های بهینه مالیات بر درآمد
o    بررسی مشکلات مالیات بردرآمد شرکت‌ها ازدیدگاه‌های مختلف
o    جنبه های ارشادی قانون مالیاتهای مستقیم برای وضع مکانیزم‌هایی جهت نیل به رشد اقتصادی
o    تعیین میزان رابطه بین ارزش افزوده بازار و عملکرد شرکت‌ها

به منظور انجام پایان نامه گروه رشته‌های حسابداری، موسسه Edex در تمامی زمینه‌ها، اعم از تهیه پروپوزال، انجام فصول یک و دو (تعاریف، هدف از پژوهش، سئوال پژوهش، فرضیه پژوهش، متدولوژی و روش‌های انجام، پیشینه پژوهش‌های مشابه)، انجامپژوهش‌های لازم برای نگارش فصول سه، چهار و پنج (تهیه پرسشنامه، انجام پژوهش‌های میدانی، تجزیه و تحلیل آمار‌ها و داده‌های به دست آمده، تحلیل‌های نرم افزاری، نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات جهت پژوهش‌های آتی در قالب پایان‌نامه‌های جدید) و ... در کنارپژوهش‌گران گرامی خواهد بود.
برخی از موضوعات مشاوره و همراهی موسسه با پژوهشگران:
•    طراحی پرسشنامه، انجام مصاحبه و تجزیه و تحلیل اطلاعات استخراجی با استفاده ازنرم افزارهای مرتبط
•    استفاده از دو یا چند روش تجزیه و تحلیل (رگرسیون، همبستگی، معادلات ساختاری، فازی، آنالیز فاکتور و …) و نرم افزار و مقایسه نتایج به منظور ارتقاء محتوی کار و قابلیت استخراج مقاله
•    اختصاص جلسات توجیهی، رفع اشکال و آمادگی دانشجویان جهت اخذ نمره عالی دفاع
•    پشتیبانی و حمایت واقعی تا پس از دفاع
•    دسترسی به بسیاری از نهادها و سازمان ها (بانک ها، موسسه های بزرگ، وزارتخانه ها، مراکز تحقیقاتی و …) جهت همکاری در جمع آوری میدانی و کتابخانه ای اطلاعات برای دانشجویانی که شاغل نیستند و یا دچار معضل گردآوری اطلاعات هستند.

 

منبع: پایان نامه حسابداری مالیاتی