سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایان نامه بازاریابی بیمه

از هنگامی که حاکمیت سلیقه مصرف کنندگان کالاهای تجارتی به بخش خدمات بازرگانی نیز سرایت کرد، بیمه نیز که یکی ازخدمات مالی بازرگانی است، تحت تاثیراین رفتار قرار گرفت. دفاتر مرکزی شرکت‌های سنتی توجه و سیاست خود را به سیستم‌های سنتی توزیع و تهاجم به بازارها معطوف کرده‌اند. این «ویروس تجارتی» که « بازاریابی» نامیده می‌شود اجتناب ناپذیر و مسری است و به سادگی برای تسلط و شکستن مقاومتها به وجود آمده و به راحتی در بازار انعطاف پذیر می‌شود. هــیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که تحت تاثیر آن قرار ندارد. گاهی اوقات مشکلاتی را ایجاد میکند؛ آلوده کننده می‌شود، ولی در اغلب موارد، کمکی موثرو راهگشا است. علاوه برهمه موارد فوق، حتی می‌توان گفت که بدون آن نمی‌توان فعالیت اقتصادی کرد. 

پایان نامه بازاریابی بیمه


بازاریابی یعنی روشی برای موفقیت شرکت که باید به طور نظام یافته در جهت موفقیت به کاربرده شود. تقاضای بازار، سلیقه مشتری، وضعیت رقابت بازار، تجزیه و تحلیل سیستماتیک بازار و تولید کالاها و خدمات متناسب با اوضاع و احوال، شرط موفقیت هر شرکت است. معروف است که کمتراز ده درصد تولید کالاهای مختلف تجاری به طور واقعی موفقیت آمیز هستند. برای مثال، شاید بتــوان از شرکت فولکس واگن در تولید اتومبیل نام برد که موفق شــد با تجزیه و تحلیل شرایط حاکم بر بازار، اتومبیلی تولید کند کـه اقتصادی، مقاوم، ظریف و مرغوب باشد.
پروفسـور « می‌فریت» بازاریابی را چنین تعریف می‌کند: « بازاریابی به معنای برنامه ریزی، هماهنگی و کنترل کلیه فعالیتهای هدفدار شرکت در بازارهای بالفعل و بالقوه بمنظور جلب رضایت و برآورد نیاز دائمی مشتریان از یک سو و نیل به هدفهای شرکت از دیگر سو است».
 موسسه بازاریابی امریکا بازاریابی را اینگونه تعریف می‌کند: «بازاریابی عبارت است از فراگرد برنامه‌ریزی و اجرا به مفهوم قیمت گذاری، ترویج و توزیع ایده‌ها، کالاها و خدمات به‌منظور ایجاد تغییرات برای ارضای فردی و سازمانی در جهت نیل به هدفها». حاصل بازاریابی صحیح، تولید کالاهای صحیح ( در بسته بندی صحیح، ازطریق کانال صحیح، در اندازه مناسب، در زمان مناسب، در محل مناسب، با حمایت صحــــیح ) و رساندن آن به دست مشتری خواهد بود.

برخی از سرفصل‌های رشته بازاریابی بیمه


1.    جایگاه بیمه
2.    شیوه های مشتری یابی بیمه های زندگی، مسولیت، آتش سوزی
3.    برنامه ریزی و مذاکره فروش
4.    پاسخ به ایرادات مشتریان
5.    خاتمه فروش و تکمیل پیشنهاد
6.    فنون مذاکره در بازاریابی و فروش

در بخش انجام پایان نامه بازاریابی بیمه ارتباط با مشتری نیز مانند دیگر رشته‌های مشابه، دانش آموخته می‌باید علاوه بر آشنایی با دانش رشته‌اش، با نرم‌افزار‌های رشته خود آشنایی کافی داشته باشد. علاوه بر آن برای انجام پایان نامه، آشنایی با نرم افزار‌های آماری مانند SPSSنیز یکی از باید‌هاست. در این رشته Edex با داشتن کارشناسان ارشد و دکترا، در نوشتن و انجام کلیه امور پایان نامه، مشاور و دستیار محققان و دانش آموختگان عزیز خواهد بود.

نمونه‌هایی چند از پایان‌نامه‌های انجام شده در زمینه بازاریابی بیمه


o    تعیین‌ عوامل‌ موثر بر تقاضای بیمه‌های زندگی در صنعت‌ بیمه‌ ایران‌
o    برسی ویژگیهای اقتصادی و شخصیتی بیمه‌گذاران‌ بیمه‌ عمر در ایران‌
o    بررسی عوامل‌ موثر بررضایت‌ خاطر بیمه‌گذاران‌ با تأکید بر بیمه‌های حوادث‌ و درمان‌
o    بررسی موانع‌ توسعه‌ مطلوب‌ بیمه‌های درمانی اختیاری در ایران‌
o    بررسی رابطه‌ بین‌ وضعیت‌ اقتصادی و اجتماعی بیمه‌گذاران‌ و تقاضای آنها برای بیمه‌های اشخاص‌
o    بررسی علل‌ عدم‌ رشد و توسعه‌ مطلوب‌ بیمه‌های حوادث‌ و درمانی در x
o    مطالعه‌ تطبیقی نظام‌ بیمه‌ خدمات‌ درمانی در کشورهای منتخب‌ و ارائه‌ الگوی مناسب‌ برای ایران‌

 

منبع: پایان نامه بازاریابی بیمه