سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقالات ISI

موسسه اطلاعات علمی مرکزی است که در آن محققان مقالات علمی خود را ثبت می کنند. درحال حاضر بیش از شانزده هزار مقاله در فهرست این موسسه است و هر سال حدود دوهزارمقاله جدید مورد ارزیابی قرار می گیرد و  ده درصد از این مقالات جدید به سایت اضافه می شود. علاوه براین  باید در باب یک موضوع تازه و مهم علمی باشند ISI  مقالات سه فاکتور و یا شاخصه اصلی را برای این مقالات باید در نظر بگیریم.

 

مقالات ISI

شاخصه های اصلی در مقالات ISI

IF-Impact Factor .1 : عامل تاثیرگذار یا عامل تاثیرگذارنشان دهنده تعداد یا دفعاتی است که یک مجله را ارجاع داده اند و مهم ترین عامل ارزیابی موسسات علمی می باشد.این عامل برای نویسنده و مقاله استفاده نمی شود. در حقیقیت از این عامل در مجله استفاده می شود. به طور کلی فاکتور تاثیر تعداد ارجاعات به یک مورد قابل استناد در یک مجله علمی در طول زمانی معین مربوط می شود.
2. شاخص فوری: این عامل شیب رشد ارجاعات را مشخص می کند.
3.شاخص نیمه عمر ارجاعات: هنگامی که مقاله ای مورد بررسی قرار گرفت از ارزیابی آن مقاله تعداد سالهایی را که به عقب باید بازگشت تا پنجاه درصد کل مراجعات به مقاله را در نظر بگیرند.
 در بین فاکتورهای بالا فاکتور تاثیرگذار کاربردی ترین شاخص موسسه علمی می باشد و توانایی جذب مقاله را در مجله نشان می دهد.
بهترین معیارهای این موسسه برای چاپ مقاله ها این است که فرآیند داوری مجله مشخص شده باشد و افراد به وجود آورنده توزیع جغرافیایی مناسبی داشته باشند یعنی مثلا همه ایرانی نباشند. در ایران اگر محققی بتواند مقاله خود را درژورنالهای علمی به چاپ برساند امتیازات زیادی کسب می کند.برای موفقیت در این زمینه محقق باید روی عنوانی جدید و به روز کارکند.موسسه اطلاعات علمی عوامل و فاکتورهایی را برای ارزیابی در نظر گرفته است که اگر محقق آن چارچوبهای خاص را رعایت کند می تواند مقاله خود را به لیست مقالات اضافه کند. دراین راستا متخصصین ما آماده انجام تمام خدمات مشاوره ای، نگارشی و ترجمه مقالات هستند. شرکت ادیت اکسپرتس نیز در زمینه پایان نامه ارشد، دکترا و پروپوزال تجربه بسیار زیادی دارد و برای کمک به داشنجویان عزیز آماده مشاوره رایگان و خدمات حرفه ای می باشد. دانشجویان طی مدت انجام پایان نامه می توانند با کارشناس  خود در ارتباط باشند و وضعیت پایان نامه خود را بررسی کنند.

منبع: مقالات ISI