سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایان نامه مدیریت بازرگانی گرایش مالی

هدف از رشته مدیریت بازرگانی گرایش مالی عبارت است از آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمان‌های بازرگانی، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از این مسائل، ارزیابی راه‌حل‌های مختف در مورد هر مسئله و تصمیم‌گیری و اجرای تصمیمات اتخاذ شده، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت شرایط و اوضاع و احوال متغیر اجتماعی، اقتصادی، تکنولوژیکی و سیاسی و تطبیق برنامه‌های سازمان با شرایط جدید و ایجاد زمینه لازم و تشویق دانشجویان به خودآموزی و رشد فردی و حرفه‌ای بخش دیگری از توانایی‌هایی است که دانشجو پس از فراغت از تحصیل در گرایش مالی رشته مدیریت بازرگانی به‌دست خواهد آورد.

پایان نامه مدیریت بازرگانی گرایش مالی

 

برای تحصیل در این رشته چه چیزهایی مورد نیاز است؟
?    علاقه مندی به مفاهیم و مباحث مدیریتی و مالی
?    قدرت و توان ادراک، تجزیه و تحلیل و نهایتاً حل مشکلات مدیریتی و بازارهای مالی
?    کسب مهارت‌های عمومی و تخصصی (زبان، ICDL و ... )
?    داشتن روحیه ریسک پذیری بالا
?    قدرت تجزیه و تحلیل داده‌ها و نسبت‌های مالی
برخی از سرفصل‌های رشته مدیریت بازرگانی گرایش مالی
1.    مدیریت سرمایه‌گذاری
2.    بازارها و نهادهای مالی
3.    مدیریت ریسک مالی
4.    مدیریت تامین مالی بنگاهی
5.    مباحث ویژه در مدیریت مالی
6.    حقوق بازرگانی

فارغ التحصیلان رشته مدیریت بازرگانی گرایش مالی با اطلاعات وسیعی که در زمینه‌های مختلف بازرگانی و بازاریابی، روابط انسانی و امور مالی و اقتصادی پیدا می‌کنند، به خوبی می‌توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند. انتظار می‌رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیت‌های بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده‌دار شوند. علاوه بر این، فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت بازرگانی گرایش مالی می‌توانند در کارهایپژوهشی و تحقیقاتی که امروز در موسسات بزرگ اهمیت زیادی برخوردار است، مشغول بکار شوند. اما از این نکته نبایستی غافل شد که تنوع دروس ارائه شده و فاصله آن تا مباحث عملی و کاربردی، آینده را برای فارغ التحصیلانی که قصد دارند کارآفرین باشند، دشوار می‌سازد ضمن اینکه برای این دانشجویان رقیبانی چون دانشجویان مدیریت مالی و حسابداری حائز اهمیتند زیرا آنها تخصصی‌تر به امور مالی می‌پردازند. بنابراین این وظیفه به عهده خود دانش‌آموختگان است که در کنار ارتقاء سطح علمی خود، نگاه ویژه‌ای به محیط کسب و کارشان و بازارهای پول و سرمایه داشته باشد.
در بخش انجام پایان نامه مدیریت بازرگانی گرایش مالی نیز مانند دیگر رشته‌های مشابه، دانش آموخته می‌باید علاوه بر آشنایی با دانش رشته‌اش، با نرم‌افزار‌های رشته خود آشنایی کافی داشته باشد. علاوه بر آن برای انجام پایان نامه، آشنایی با نرم افزار‌های آماری مانند  SPSSنیز یکی از باید‌هاست. در این رشته Edex با داشتن کارشناسان ارشد و دکترای حسابداری، در نوشتن و انجام کلیه امور پایان نامه، مشاور و دستیار محققان و دانش آموختگان عزیز خواهد بود.

نمونه‌هایی چند از پایان‌نامه‌های انجام شده در زمینه مدیریت بازرگانی گرایش مالی


o    خط مشی‌های تقسیم سود و تاثیراتشان بر ارزش سهام در بورس اوراق بهادار x
o    بررسی تاثیر پاداشهای مالی بر افزایش تولید سرانه در شرکت  x
o    مقایسه مالی (بهای تمام شده)الگوهای تولید برنامه در صدا وسیمای شهر  x
o    بررسی حفظ ارزش حقیقی سرمایه در موسسات بیمه،  شرکت  x
o    بررسی تأثیر ساختار سرمایه بر هزینه سرمایه و قیمت بازاری سهام شرکت‌های صنایع غذایی پذیرفته شده در بورس 
o    بررسی رابطه بین اندازه و رشد درآمد خالص شرکت با هزینه سرمایه آن در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس
o    بررسی ارتباط میان ارزش شرکت با نرخ تورم و نرخ ارز با استفاده از شاخص Q توبین

 

منبع: پایان نامه مدیریت بازرگانی گرایش مالی