سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایان نامه مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی جهانگردی

دوره کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی یکی از دوره‌های تحصیلی آموزش عالی است که هدف از ایجاد آن آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز صنعت گردشگری و ارائه بینش‌های علمی لازم جهت اداره اثربخش و کارآمد سازمان‌های مرتبط با این صنعت است. در این دوره دانشجویان با یافته‌های نوین مدیریت جهانگردی، به عنوان یک مقوله علمی مستقل آشنا خواهند شد. پس از دریافت مدرک فارغ‌التحصیلی در این رشته شما توانایی این را خواهید داشت که در مشاغلی همچون تور، مدیریت داخلی هتل‌ها، مدیریت آژانس‌های هوایی، سازمان میراث‌فرهنگی، راهنمای موزه‌داری، عضو هیات علمی و تدریس مشغول به فعالیت شوید.

پایان نامه مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی جهانگردی


در کشور ما به سبب عدم اعتماد سرمایه‌گذاران و همچنین آشنا نبودن بسیاری از افراد جامعه با مشاغل مرتبط با مدیریت جهانگردی و صنعت توریسم، فعالیت‌های معدودی در این زمینه انجام می‌پذیرد. به همین دلیل تاکنون به ‌جز در زمینه تورهای مسافرتی داخلی و خارجی، بازار رقابتی در این صنعت و در زمینه جذب توریست و سرمایه‌گذار وجود ندارد. در کشورهای دیگر همچون آلمان این رشته به ‌صورت پویا دنبال می‌شود. ولی در کشور ما به سبب عدم وجود امکانات لازم، این رشته از مسیر پویای خود خارج شده است. اینکه یک دانشجو بتواند به عنوان یک دستیار یک تور مسافرتی را هدایت کند یا در یک موزه بتواند به عنوان راهنما عمل کند هم موجب بالارفتن تجربه و اعتماد به ‌نفس در دانشجویان می‌شود و هم اینکه به سبب علاقه‌مندی که به این رشته دارد سعی در ارائه بهترین آموخته‌های خود می‌کند که به خودی خود برای رشته مدیریت جهانگردی تبلیغ به ‌حساب می‌آید و این رشته نیز بیشتر در میان افراد جامعه معرفی می‌شود.
برای دریافت مجوز «راهنمایی تور» به صورت رسمی و «‌آژانس مسافرتی» باید مدرک مدیر مجموعه مرتبط با مدیریت جهانگردی بوده که این مسئله هم‌اکنون جلوی ایجاد بازار غیرتخصصی را گرفته و از ورود سودجویان به این بازار جلوگیری کرده است. لیکن یکی از علل اینکه سرمایه‌گذاران حاضر به سرمایه‌گذاری در این مجموعه‌ها نیستند عدم وجود حس کارکرد تیمی و اعتماد کاری است. سرمایه‌گذاران حاضر نیستند سرمایه خود را در اختیار فارغ‌التحصیلان این رشته قرار داده و اعتمادی به بازگشت سرمایه خود در این زمینه ندارند.


برخی از سرفصل‌های رشته مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی جهانگردی


1.    مدیریت کیفیت جامع در صنعت جهانگردی
2.    محیط ملی و بین المللی تجارت و گردشگری
3.    تحلیل رفتاری جهانگردی و تعامل فرهنگی
4.    روش‌های کمی در جهانگردی
5.    بازاریابی بین الملل در جهانگردی
6.    رفتار مصرف کننده در جهانگردی
7.    بازاریابی محصولات جهانگردی

برای تحصیل در این رشته چه چیزهایی مورد نیاز است؟
علاقه مندی به مفاهیم و مباحث بازاریابی و جهانگردی
قدرت و توان ادراک، تجزیه و تحلیل و نهایتا حل مشکلات مدیریتی
کسب مهارت‌های عمومی و تخصصی (حداقل دو زبان، ICDL و ... )
مهارت‌های روابط عمومی بسیار بالا
داشتن روحیه پویا و پر تحرک و علاقه مند به جستجوی بازار

در بخش انجام پایان نامه مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی جهانگردی ارتباط با مشتری نیز مانند دیگر رشته‌های مشابه، دانش آموخته می‌باید علاوه بر آشنایی با دانش رشته‌اش، با نرم‌افزار‌های رشته خود آشنایی کافی داشته باشد. علاوه بر آن برای انجام پایان نامه، آشنایی با نرم افزار‌های آماری مانند  SPSSنیز یکی از باید‌هاست. در این رشته Edex با داشتن کارشناسان ارشد و دکترا، در نوشتن و انجام کلیه امور پایان نامه، مشاور و دستیار محققان و دانش آموختگان عزیز خواهد بود.

نمونه‌هایی چند از پایان‌نامه‌های انجام شده در زمینه مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی جهانگردی


o    بررسی نقش رادیو و تلویزیون در ترویج ایرانگردی از دیدگاه متخصصان و کارشناسان صنعت توریسم
o    بررسی نقش گرافیک در تبلیغات توریسم ( نقشه‌های راهنما، پوستر‌ها، مجلات و بروشورها)
o    بررسی نقش گرافیک در گسترش فرهنگ توریسم در ایران
o    مدیریت توریسم شهری در x
o    ارزیابی کیفیت محصول گردشگری شهری تهران از دید گردشگران درون مرزی
o    اثرات پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری بر وفاداری مشتریان دفاتر خدمات مسافرتی شهر x
o    ارزیابی گردشگران اروپایی از عملکرد راهنمایان تور در ایران

 

منبع: پایان نامه مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی جهانگردی