سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایده های نوین برای نگارش پروپوزال

پروپوزال نقشه و نمایه ای از آنچه شما می خواهید در پایان نامه خود انجام دهید و کلید رهنمون شما برای تدوین یک پایان نامه با کیفیت روی اصول و اساس از پیش تعریف شده است. بنابراین باید تمام تلاش خود را کنید که این کلید را بخوبی  بسازید با فکر ، تحقیق  و داشتن ایده های جدید ، خلاقانه و نواورانه می توان به این مهم رهنمون شوید. طرح پژوهش  یا همان پروپوزال برنامه ای می باشد که برای پژوهش یک موضوع یا انجام کاری پیشنهاد میگردد و نشان دهنده ی فعالیت هایی می باشدکه در فرآیند کار انجام شده و نتیجه ای است که در پی داشته است.

 

 

دنیای پیرامون ما حاوی ایده های بسیارزیادی است ولی یا ما توجهی به آنها نداریم و یا درصد بسیار کمی از آن ایده ها به نوآوری و ابداع تبدیل می گردد در هر زمینه ای که تحصیل می کنید می توانید بجای استفاده و فکر در موضوعات تکراری و از کارهای نو و خلاقانه ای که در ذهن دارید و در زمینه رشته و تحصیل خود مفید واقع می شود استفاده کنید. ریسک پذیر باشید بسیاری از پایان نامه های موفق که دارای شهرت بوده حتی  در رشته تحصیلی شما مطرح بوده است به دلیل استفاده از خلاقیت و نوآوری در طرح پایان نامه خودشان بوده است. استفاده از ایده های جدید خود را به مشورت با اساتید و افراد مطلع خود بگذارید و از آنها کمک بخواهید سعی کنید با اولین جواب منفی نا امید نشوید و در مورد به ثمر رسیدن ایده تان تلاش کنید.

نگارش پروپوزال را هم به شکلی نو و جذاب بنویسید تا طرح شما دیده شود و مورد پسند دیگر افراد واقع گردد. بعد از انتخاب موضوع و عنوان خود شرح مسئله را به شکلی بیان کنید که همه احتمالات را سنجیده اید و می دانید که مشکل را چگونه می توانید رفع کنید نیازهای طرح، ملزومات، بازه زمانی و... همه را یک به یک بنویسید. اگر در گذشته یا در مکان دیگری کسی در طرحی تقریبا مشابه ایده شما داشته ولی ناموفق بوده  حتما قید کرده و علت آنرا بنویسید و به مخاطب القا کنید که می توانید با روش خود آنرا رفع کنید. همه این موارد باعث می شود که هم خودتان با دید وسیع به نگارش پایان نامه تان امید داشته باشید و هم چناچه طرح شما نیاز مالی داشت و درخواست کمک مالی از موسسه و دانشگاه داشتید با نگارش پروپوزال کاملی که دارید این مشکل نیز رفع خواهد شد و مدیران راحت تر شما را در اولویت قرار می دهند.

 

منبع: ایده های نوین برای نگارش پروپوزال