سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اصلاحات بعد از دفاع پایان نامه

پس از پایان جلسه دفاع، در صورتیکه هیات داوران اصلاحاتی برای پایان نامه درنظر نداشتند دانشجو می بایست برای انجام امور اجرایی و دریافت مدرک فارغ التحصیلی از دانشگاه با کتابخانه، آزمایشگاه، امور مالی و... تسویه کند.

اصلاحات بعد از دفاع پایان نامه


پایان جلسه دفاع قطعا شیرین و لذت بخش خواهد بود و به نوعی پایان بخش مراحل تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، اما دانشجو همواره باید آماده باشد تا نکات، اشکالات و اصلاحاتی که داوران حاضر در جلسه مطرح میکنند به خاطر سپرده و در نهایت دقت آنها را درپایان نامه نهایی که تحویل دانشگاه می دهد رعایت کند.
هیات داوران نواقص مربوط به پایان نامه را در آراء خود اعلام کرده و با تعیین یک زمان مشخص (فرصت انجام اصلاحات برای دانشگاههای مختلف، متفاوت است ) به دانشجو فرصت رفع نواقص را خواهند داد. کمتر اتفاق می افتد که پایان نامه ای ارزش علمی نداشته و رد شود در این صورت واحد تحصیلات تکمیلی به بررسی موضوع پرداخته و تصمیم گیری خواهد کرد.
پس از اینکه اصلاحات در زمان مشخص شده انجام شد لازم است دانشجو فرمی که در آن مشخص شده اصلاحات صورت گرفته به همراه موارد اصلاحی را به استاد راهنما تحویل داده و بعد از گرفتن تائیدیه و امضای فرم تمامی مدارک را به واحد پژوهش دانشکده ارائه دهید. برای مقالات استخراجی از پایان نامه هم فرمی تحت عنوان مستندات پژوهشی وجود دارد که توصیه میکنم برای از دست ندادن زمان، مهلت مقرر برای هریک از این مراحل را از آموزش پرس و جو کنید.
استخراج و ارائه مدارک مرتبط با چاپ مقالات شما آخرین مرحله از مراحل کسب نمره پایان نامه است. برای این مرحله معمولا دوماه از زمان دفاع به شما فرصت داده می شود تا مدارک مربوطه را تحویل داده و نمره خود را نهائی کنید که البته این زمان در دانشگاه های مختلف متفاوت است.


نکات ضروری بعد از جلسه دفاع


1- یادداشت برداری دقیق از نظرات داوران.
2- آخرین اصلاحات اعمال شده چرا که بعد از تحویل به کتابخانه این امر ممکن نمی باشد.
3- استخراج مقالات مختلف اعم از ISI، ISC و یا ترویجی از پایان نامه
4- در صورت امکان شروع پروژه های بعدی و عملی سازی و تجاری سازی تحقیق
5- ارزیابی دقیق و منطقی از اشتباهات و سعی در عدم تکرار آنها
6- پیشنهاد موضو خود به دیگر دانشجویان و پژوهشگران برای ادامه روند پژوهش

منبع: اصلاحات بعد از دفاع پایان نامه