سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات مهم در پایان نامه برق

پایان نامه نویسی نهایی ترین مرحله برای کسب مدرک تحصیلی است که بعد از تحقیق درباره یک موضوع خاص صورت می گیرد.

در رشته مهندسی برق رشته و گرایش های متعددی همچون گرایش های اصلی قدرت، کنترل، مخابرات، مهندسی پزشکی و الکترونیک و دارای گرایش های فرعی  مکاترونیک و راه آهن برقی و چند گرایش دیگر وجود دارد ازجمله نکات مهم و ضروری در نگارش پایان نامه محتوای علمی بالا درمتن می باشد به روزبودن واستفاده از مقالات علمی روز دنیا و کتب درسی لاتین مرتبط با مهندسی برق باعث بالابردن کیفیت پایان نامه خواهد شد. بعد از ادامه تحصیل و دوره نظری حالا نوبت به انجام پایان نامه و انتخاب موضوع می باشد. برای اینکه دارای پایان نامه ای با کیفیت و در خور توجه داشته باشیم باید نکات زیر را در آن رعایت نمائیم از جمله:

سعی کنید پایان نامه خود را با ترتیب و نظم بنویسید تا دچار سردرگمی نگردید از مقدمه و نگارشی درمورد کلیت و تاریخچه کار تحقیقاتی اغاز کنید و سپس براساس فصل بندی که در نظر دارید شروع کنید مقدمه و چکیده و اصول نگارشی راحتما رعایت نمائید.

 

در بیشتر مباحث و موضوعات تحقیق رشته برق از فرمول های بسیاری استفاده می شود باید این نکته را یادآورشد فرمول نویسی و قواعد جاگذاری آن در هر فرمت دانشگاهی تفاوت دارد سعی کنید ابتدا فرمت های لازمه را از دانشگاهتان دریافت و مطالعه نمائید تا اضافه کاری و یا دوباره کاری نداشته باشید.

کارهای آزمایشگاهی را با عجله و سطحی انجام ندهید چون باعث می شود دچار خطا شوید و بازه زمانی را را از دست دهید چند بار تست و گرفتن نتایج مختلف و یا اشتباه شاید خیلی دور از ذهن نباشد ولی این نباید باعث ناامید شدن شما شود در رشته مهندسی برق که بیشتر با ابزارآلات و مدارای الکترونیکی به طور کلی سخت افزار و نرم افزار های کامپیوتری می باشد خطای انسانی زیاد است و امکان بروز خطا در بیشتر مراحل وجود دارد ولی لزوما برای به حداقل رساندن آن سعی کنید با آرامش و تحقیق کامل آنرا انجام دهید. بهتر است  روش آزمایش و مشاهدات خود را بنویسید.

بین هدف کلی با اهداف جزئی پایان نامه خود تفاوت قایل شوید از نگارش اهداف به شکل دستوری و به شکل فرضیه یا سوال مطرح کنید در مورد اهداف کلی توضیح دهید و اهداف جزئی پایان نامه را به آن ربط دهید. لزوما نیازی به توضیحات و توصیف کامل ابزارالات مورد استفاده و یا موارد جزئی که نقش خاصی در اجرای کار شما ندارد نیست. بلکه اجسام ابزاری را توصیف کنید که در حال طراحی آن هستید و یا نقش جدیدی در آن اعمال نموده اید. اصولا در پایان نامه های برق آزمایشات زیادی هستند که قبلا تست و انجام شده است و شما می توانید از نتایج آن استفاده کنید پس لزوما نیازی نیست که همان آزمایش را شما تکرار کنید و بهره برداری از چکیده و نتایج آزمایشات آن می توانید در پیش برد کارتان استفاده نمائید. اما چناچه مبحث نو و جدیدی را مطرح کرده اید آن را به اثبات برسانید.

در نگارش و تدوین گفتاری دقت کنید. ترتیب دهی و نظم دهی در هر فصل را رعایت نمائید از کلیات به سمت جزئیات بروید و در تیتر بندی های نوشتاری ارتباط دهی با فصل مربوطه را داشته باشید.

لزوم داشتن یه مقاله در حد مجلات و ژورنال های معتبر داشتن پایان نامه خوب و با کیفیت می باشد.

 

منبع: نکات مهم در پایان نامه برق