سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات مهم پایان نامه عمران

 عمران یکی از رشته های مطرح در مجموعه علوم ریاضی است  پیشرفت روز افزون و چشمگیر در صنعت ساخت ساز و... باعث شده رشته عمران نیز همگام با آن پیش برود. در جامعه و هر محلی که نظاره گرباشید این شاخه علمی را به عنوان یک نیاز اولیه و اساسی درک خواهید کرد. چناچه که حتی فعالیت های کشاورزی و معدنی و صنعتی و... هم به شکل مستقیم و یا غیر مستقیم با این رشته ارتباط دارند و از آن بهره می برند.

 

 

 به همین دلیل آموزش افراد کارآزموده و محقق برای جهش رو به جلو این رشته هم بسیار محسوس است و این دلایلی است  که  موجب گردیده در دانشگاه های دنیا این رشته با گرایش مختلف و متنوع ایجاد شود تا افراد را به شکل آکادمیک آموزش دهند ایران نیز از این قضیه مستثنی نبوده و در دانشگاه در مقاطع مختلف  تحصیلی این رشته پرکاربرد را ایجاد نموده است

برای ادامه تحصیل گرفتن مدارک آکادمیک و رشد علمی بیشتر دراین زمینه گذراندن پایان نامه در واحد های آخر تحصیل در مقاطع مختلف این رشته گنجانده شده است.

انتخاب موضوع در این رشته با توجه به گسترش و کاربرد و پیشرفت روز افزون سخت نیست ولی ازجمله مواردی که می تواند موضوع پایان نامه عمران، به شما کمک کند مطالعه کتاب و مجلات معتبر علمی که بیشترین تاثیر را در رشته شما دارند جست و جو در پایگاه های اطلاعاتی، نمایه نامه ها و چکیده نامه های موضوعی "عمران" این منابع ممکن است در داخل و یا خارج از کشور منتشر شده باشند. خوشبختانه به مدد امکانات اینترنتی امروزه دسترسی به هر دو دسته ازاین منابع با سهولت امکان پذیر است. برای تکمیل این جست و جو پیشنهاد می شود دانشجویان به شناسایی و بررسی پایگاه ها و فهرست پایان نامه های انجام شده موجود در مراکز اطلاعات ملی و یا وب سایت های دانشگاه های معتبر مرتبط با رشته در داخل و خارج کشور نیز بپردازند.

آزمایشات پروژه و تحقیق خود را با مطالعه کامل انجام دهید تا دچار مشکل و خطا نشوید و بتوانید راحت تر به نتیجه دلخواه برسید و تمامی مراحل آن در صورت نوآوری و کاربردی بودن در پایان نامه خود شرح دهید.

سعی کنید از جدیدترین نرم افزار ها برای پروژه تحقیقاتی خود بهره ببرید زیرا استفاده از نرم افزار نو و به روز دنیا می تواند به مخاطب القاگر توانایی فنی شما در کار با این نوع خاص نرم افزار هستید حتی آینده شغلی را می تواند تضمین کند. اکثر پایان نامه های عمرانی دارای مدل سازی، تصاویر و فرمول نویسی های متعدد است. عکس های داخل پایان نامه را با کیفیت مرغوب انتخاب کرده و در پایان نامه قراردهید وفرمول نویسی را تا آنجا که ممکن است  و باعث  زیاده گویی نمی شود شرح دهید و علت ایجاد آن بیان نمائید( البته در مواقعی که نوآوری و ابداعی در آن دارید).

 

منبع: نکات مهم پایان نامه عمران