سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایان نامه | پایان نامه - نگارش بیان مسئله در پروپوزال

نگارش بیان مسئله در پروپوزال چگونه است ؟

در نگارش بیان مسئله در پروپوزال  قصد داریم در ابتدا به تعریف بیان مسئله بپردازیم که مهمترین بخش پروپوزال محسوب می شود نحوه ی نگارش بخش های مختلف یک پروپوزال به صورت پیوسته در این مقاله خدمت شما عزیزان ارائه خواهد شد. می توانید از مطالب ارائه شده در تهیه ی پایان نامه استفاده نمایید.

 

 

 تعریف نگارش بیان مسئله در پروپوزال

 تعریف مسئله در پروپوزال چیست ؟ هنگامی که برای یک طرح پژوهشی قصد دارید که یک مسئله عنوان نمایید در ابتدای امرهمان طرح مسئله یک بخش بسیار مهم و اساسی می باشد.

نگارش بیان مسئله در پروپوزال و مثالی برای درک بهتر

قصد داریم تا برای تفهیم بهتر این بخش را با مثالی قابل درک توضیح دهیم :

فرض بفرمایید در یک سازمانی آنطور که باید بازدهی مطلوبی وجود ندارد این قسمت به عنوان طرح مسئله در پروژه ی تحقیقاتی مطرح می شود. مسئله بعدی در این بخش تفسیراین مسئله می باشد که قرار است به صورت سوال های مختلف در طرح پژوهشی بیان شود.

در نگارش بیان مسئله در پروپوزال دو حالت پیش می آید این سوالات:

صورت کیفی

صورت کمی

 در پروپوزال اولیه مطرح می باشند. بیان مسئله در یک پروژه ی تحقیقاتی مثل پایان نامه, هیچگاه نمی تواند به صورت سلیقه ای باشد بلکه آنچه که در طراحی سوالات این قسمت مطرح است به همان دو حالت کیفی و کمی مرتبط است و زمانیکه در نگارش بیان مسئله در پروپوزال جنبه ی کیفی مسئله مطرح باشد نیاز به مهارت و دانش بالاتری برای شخص تازه کار وجود دارد در این قسمت نیاز به یک ایده ی نوین و طرح نو وجود دارد و روش های تحقیقاتی نوآورانه که در همگی آنها نیاز به مطالعه و تحقیق فراوان است.

 و در یک جمع بندی می توان این را نتیجه گرفت که  برای شخص مبتدی کار در این بخش کمی سخت تر خواهد بود.

و اما بخش کمی: بخش کمی برای فرد مبتدی کمی ساده تر است و پیشنهاد ما به افراد مبتدی استفاده از همین روش می باشد رهبری این نوع تحقیق بسیارآسان است به این دلیل که  پاسخ ها و تئوری های موجود از مفاهیم پیشین گذشته در این بخش قابل دسترس تر است و همچنین برای دفاع از طرح خود می توانید به راحتی به گرد آوری و جمع آوری اطلاعات بپردازید و از اطلاعات جمع آوری شده در طرح تحقیقاتی خود در موراد مختلف مثل پایان نامه استفاده نماید. در نگارش بیان مسئله در پروپوزال یا پایان نامه با ارائه یک طرح اصولی و صحیح در قسمت بیان مسئله بیش از نیمی از طرح پیش رفته است.

 

نویسنده: ملکی

منبع: editexperrts.ir