سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ضرورت نگارش مقاله

برای نگارش مقاله دلایل بسیاری وجود دارد که دانشجویان، محققین و پژوهشگران را به آن سوق می دهد.

ضرورت نگارش مقاله


1-    توسعه دانش
 اگر یافته های جدیدی از یک کار پژوهشی دارید یا به مرور یافته های دیگران پرداخته و نتیجه جدیدی حاصل کرده اید یا نسبت به یک مقاله ی تازه منتشر شده نقد و ایرادی دارید چه بهتر است که نظرات خود را در قالب یک مقاله منتشر و در اختیار دیگران نیز قرار دهید.
2-    حل مشکلات
 گاهی پژوهش شما راه حلی برای یکی از مشکلات جامعه، یا قشری خاص از جامعه را در بردارد. پس ضروری است که آنچه را که بدست اورده اید ثبت کرده و در اختیار عموم یا متخصصین و مدیران قرار دهید. 
3-    توسعه علمی دانشگاه یا سازمان محل خدمت نویسنده
نگارش و چاپ مقالات علمی برای دانشگاه ها و موسسات علمی امری ضروری است چرا که علاوه برشناخته تر شدن این ارگان ها در سطح جوامع علمی بین المللی، به کسب رتبه های علمی بالاتر نیز منجر خواهد شد. هم چنین بودجه های تخصیصی به این مراکز هر ساله بر مبنای میزان کار پژوهشی است که در سال قبل انجام گرفته و نتایج، موفقیت و یا شکست پروژه ها. پس تعداد مقالات و البته کیفیت آنها نشان خواهد داد که پژوهشگران یک مرکز تحقیقاتی و مطالعاتی توان انجام پروژه و به نتیجه رساندن آنها را به خوبی خواهند داشت .
4- توسعه فردی
 نگارش مقالات علمی مختلف باعث هرچه پربارتر شدن کارنامه ی علمی نویسنده یا نویسندگان آن خواهد شد. پربار شدن کارنامه علمیپژوهشگران به شناخت هرچه بیشتر آنها در جوامع علمی ملی و بین المللی منجر شده و ارگان های دولتی و خصوصی با خیالی راحت تر پروژه های خود را به این پژوهشگران خواهند سپرد. قطعا نگارش مقالات علمی کمک می کند تا نویسنده آن در جایگاه اداری خود پیشرفت کرده و به این ترتیب با طی کردن یک مسیر درست، قانونی و علمی در سلسله مراتب اداری پیشرفت کند. در روند نگارش یک مقاله علمی، یادگیری نیز وجود دارد به این ترتیب که نویسنده به دلیل مرور سوابق و مطالعات پیشین، ناخودآگاه به مقایسه بین نتایج پرداخته، تشابهات، تناقضات و تفاوت ها درک می کند.  تمامی نکات بالا زمانی به بهترین شکل صورت می پذیرد که مقاله نگارش شده توسط متخصصین و اساتید دیگر آن حوزه مورد نقد، بررسی و استناد مثبت قرار گیرد.

منبع: ضرورت نگارش مقاله