سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایاننامه مهندسی مکانیک با موضوع جوشکاری

 

 پایان‌نامه مهندسی مکانیک با موضوع جوشکاری

جوشکاری به عنوان مهمترین فرآیند اتصال قطعات و سازه‌های فلزی شناخته می‌شود که نقش بسیار مهمی در اجرای پروژه‌های مهندسی ساخت و تولید دارد. در پایان‌نامه مهندسی مکانیک و مواد با موضوع جوشکاری، انواع فرآیندهای جوشکاری از جمله جوشکاری قوسی،  جوشکاری مقاومتی، جوشکاری لیزری به طور گسترده مورد تحلیل و ارزیابی قرار می‌گیرند.

جوشکاری به عنوان تنها راه حل اتصال قطعات در بسیاری از کاربردهای فنی و مهندسی شناخته می‌شود و اجرای صحیح آن می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در سلامت یک سازه و افزایش طول عمر آن داشته باشد. در  پایان‌نامه مهندسی مکانیکو مواد با موضوع جوشکاری،‌ هر یک از انواع فرآیندهای جوشکاری با توجه به جنس مواد مد نظر، هزینه انجام جوشکاری، سرعت اجرا و خواص مکانیکی لازم بالاخص استحکام انتخاب می‌شوند.

 

 

                                                                                  

 

طی سالهای اخیر، تکنیکها و روشهای نوینی در زمینه جوشکاری پیشنهاد و معرفی شده‌اند و هم‌اکنون برخی از این تکنیکها در سطح صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، فرآیند جوشکاری اصطکاکی-اغتشاشی (FSW) یکی از این فرآیندهاست که بدون ذوب کردن فطعات فلزی،‌ امکان جوشکاری تمیز و دقیق را فراهم می‌کند.

یکی از مهمترین مسائل در تمامی فرآیندهای جوشکاری،‌ توجه به فرآیندها و پدیده‌های حرارتی در حین اتصال است که می‌تواند تا حد زیادی خواص اتصال را تحت تاثیر قرار دهد. به این منظور، در روش تحقیق پایان‌نامه مهندسی مکانیکو مواد، از نرم‌افزارهای مهندسی برای پیشبینی، تحلیل و ارزیابی پدیده‌ها و رخدادهای حرارتی استفاده می‌شود. همچنین ایجاد عیوب احتمالی در حین فرآیند جوشکاری یا پس از آن به عنوان یکی از عوامل موثر بر خواص اتصال و قطعه نهایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انجام  پایان نامه مهندسی مکانیک

سفارش پایان نامه مهندسی مکانیک

مقاله isi