سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایان نامه مدیریت با موضوع توسعه پایدار

پایان نامه مدیریت با موضوع توسعه پایدار

در پایان نامه مدیریت می خوانیم که بدون شک مفهوم توسعه پایدار یکی از مفاهیمی است که بیشترین توجه را طی سالهای  اخیر در  حوزه مدیریت به خود اختصاص داده است. به طور خلاصه می‌توان اینگونه گفت که توسعه پایدار به معنای تامین نیازهای کنونی بدون در معرض خطر قرار دادن تامین نیاز برای نسلهای آینده است.

 

                            

 

در پایان‌نامه مدیریت با موضوع توسعه پایدار، اهداف اصلی شامل به حداقل رساندن فقر، محافظت از سیاره زمین و رفاه تمامی  افراد در  جامعه مد نظر قرار می‌گیرند. علاوه بر این، به طور خاص، مسائلی از قبیل گرسنگی، امنیت غذایی، کشاورزی پایدار، سلامت عمومی، آموزش مناسب، برابری جنسیتی، مدیریت آب و بهداشت، دسترسی به انرژی، اشتغال و بسیاری از موضوعات کلان دیگر در زیرمجموعه توسعه پایدار مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرند.

 

در پایان‌نامه مدیریت با موضوع توسعه پایدار، مساله جمعیت و توازن و تناسب آن با ظرفیتهای جامعه به عنوان یکی از  مهمترین  موضوعات مد نظر قرار می‌گیرد. علاوه بر این، منابع موجود و برنامه‌ریزی منابع بالاخص منابع طبیعی و کشاورزی با نگرش توسعه و حفظ منابع موجود بررسی می‌شود. اهداف توسعه پایدار (SDG) که توسط سازمان ملل رهبری و مدیریت می‌شوند، شامل 17 هدف جهانی با 169 هدف خاص در دستور کار بسیاری از کشورها در سطح جهان قرار دارند. مفهوم توسعه پایدار برای اولین بار در گزارش کمیسیون جهانی محیط زیست و توسعه (گزارش بروندلاند) در سال 1987 معرفی شد و از آن زمان به بعد به یکی از مهمترین گرایشها در پایان نامه مدیریت در راستای دستیابی به مزایای گسترده برای نوع بشر تبدیل شد.

انجام پایان نامه مدیریت

سفارش پایان نامه مدیریت

مقاله Isi