سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایان نامه حسابداری با محوریت حاکمیت شرکتی

پایان نامه حسابداری با محوریت حاکمیت شرکتی

 

در پایان نامه حسابداری با موضوع حاکمیت شرکتی، نظام قوانین، رویه‌ها و فرآیندهایی که یک شرکت توسط آنها اداره و کنترل می‌شود،  تحت مفهوم حاکمیت شرکتی شناخته می‌شود. حاکمیت شرکتی در این پایان‌نامه شامل ایجاد توازن میان منافع ذینفعین از جمله سهامداران، مدیریت، مشتریان، تامین کنندگان، دولت و جامعه است.

حاکمیت شرکتی به عنوان مفهومی چندبعدی، در بسیاری از سایر حوزه‌های علوم انسانی از جمله اقتصاد و بازرگانی نیز مورد بحث و کنکاش قرار می‌گیرد. در پایان‌نامه حسابداری گفته می‌شود که چارچوب حاکمیت شرکتی اساسا توسط هیات مدیره شرکت تعیین و ارزیابی می‌شود.

 

                                                       

چارچوب حاکمیت شرکتی در این پایان نامه اساسا شامل قراردادهای صریح و ضمنی میان شرکت و ذینفعان برای تقسیم مسئولیتها، حقوق  و پاداشها و همچنین فرآیندهای رسیدگی به تعارض منافع ذینفعان مطابق با وظایف، حقوق و نقشهای آنهاست. همچنین فرآیندهای نظارتی و کنترلی نیز به عنوان یکی از ابعاد حاکمیت شرکتی در  پایان نامه حسابداری محسوب می‌شوند.

حاکمیت شرکتی تاثیر بسیار مهمی بر اطمینان و اعتبار شرکت دارد و می‌تواند به طور مستقیم و یا غیر مستقیم بر عملکرد یک کسب و کار تاثیر بگذارد. بر اساس این پایان‌ نامه، حاکمیت شرکتی خوب به واسطه تنظیم قوانین و کنترلهای شفاف، سطح اطمینان به کسب و کار را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، بسیاری از ذینفعان که پیشتر به آنها اشاره شد، تنها سودآوری یک کسب و کار را کافی نمی‌دانند و عوامل متعدد دیگری از جمله هشیاری زیست‌محیطی، اصول اخلاقی و بسیاری از مسائل دیگر برای آنها اهمیت دارد که با چارچوب و نظام حاکمیت شرکتی ارتباط دارند. 

انجام پایان نامه حسابداری

سفارش پایان نامه حسابداری

مقاله Isi