سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایان نامه حسابداری با محوریت فرار مالیاتی

 

 

پایان نامه حسابداری با محوریت فرار مالیاتی

در پایان ‌نامه حسابداری با موضوع فرار مالیاتی گفته می‌شود که منظور از فرار مالیاتی، خودداری تعمدی یک شخص، سازمان و یا شرکت از پرداخت بدهی مالیاتی واقعی خود است. بر اساس این پایان‌ نامه، افرادی که به فرار مالیاتی متهم می‌شوند، در  معرض محکومیت کیفری و بعضا جرایم سنگین قرار می‌گیرند. فرار مالیاتی شامل عدم پرداخت و یا پرداخت ناقض مالیات است و البته تا زمانی که تعمدی بودن فرار مالیاتی شناخته نشود، فرد یا نهاد مربوطه مقصر شناخته نمی‌شود.

 

                                                

یکی از مسائل مهم در فرار مالیاتی، شناخت قصد یا نیت فرار مالیاتی در پایان نامه حسابداری است. بر این اساس، غالبا وضعیت مالی  شخص یا نهاد مربوطه به منظور تعیین علت عدم پرداخت مالیات مورد بررسی قرار می‌گیرد. عدم پرداخت مالیات می‌تواند ناشی از ارتکاب کلاهبرداری و یا مخفی کردن درآمدها باشد. در این پایان نامه گفته می‌شود که فرار مالیاتی یکی از پدیده‌های پیچیده در حوزه حسابداری است که هرساله هزینه و زمان زیادی توسط دولتها صرف کشف و مبارزه با آن می‌شود.

عدم پرداخت مالیات در صورتی که تلاش برای مخفی کردن دارایی‌ها با ارتباط دادن آنها به شخص یا نهادی دیگر شناخته شود، متقلبانه خوانده می‌شود. در پایان نامه حسابداری با موضوع فرار مالیاتی، میان فرار مالیاتی و اجتناب مالیاتی تمایز قایل می‌شود. به طوری که اجتناب مالیاتی در این پایان نامه، به معنای استفاده از روشهای قانونی (مثلا پرداخت خیریه به یک نهاد تائید شده و یا سرمایه‌گذاری درآمد در مکانیزم تاخیر مالیاتی مانند حساب بازنشستگی فردی) به منظور کم کردن تعهدات مالیات دهنده به کار می‌رود.

انجام پایان نامه حسابداری

سفارش پایان نامه حسابداری

مقاله isi