سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با موسسهISI آشنا شوید!!

با موسسه ISI آشنا شوید!!

 

تاریخچه

ISI مخفف Institute For Scientific Information است. این نام که به موسسه ی اطلاعات علمی نیز شهرت دارد در سال 1960 توسط یوجین گارفیلد تاسیس شد. گارفیلد دکترای شیمی از دانشگاه پنسیلوانیا دریافت کرده است. البته این موسسه قبل تر از این تاریخ نیز وجود داشت ولی به نوعی در این سال تغییر نام داد.

گارفیلد در 1992، به علت بیماری و عدم توانایی در اداره ی شرکت، ISI را به شرکت تامسون فروخت. در 2002 شرکت تامسون شرکت رویترز را هم خریداری کرد و در نیویورک یک دفتر مرکزی با نام شرکت تامسون رویترز تاسیس کرد.

 

 

این شرکت نام رییس خود (دیوید تامسون) را در سال 2010 به فهرست بیست نفر اول میلیارد جهان برد. که دارایی آن به حدود 19 میلیارد دلار می رسید. در 2011 این شرکت، در بیش از 100 کشور جهان با بیش از 60 هزار کارمند و با سرمایه ای 13 میلیاردی مشغول فعالیت بود.

اگر چه که موسسه ی ISI سابق امروزه به تامسون رویترز تغییر نام داده ولی بسیاری از افراد هم چنان این موسسه را با نام ISI می شناسند.

در 1978، ISI بیش از 5200 مجله را تحت پوشش داشت. در 1998، بیش از 8000 ژورنال و در 2013 این رقم به 17590 مجله رسید.

ISI چه کار می کند؟

باید بدانید که ISI یا موسسه ی تامسون رویترز فعلی یک ابر شرکت است که در حیطه های مختلف اقتصادی و حقوقی فعالیت می کند و بخش کوچکی از درآمد هایش به فعالیت های علمی اختصاص دارد. از میان زیر مجموعه های مختلف آن دو زیر مجموعه بسیار شهرت دارند:

 

  • Web Of Knowlege

این زیر مجموعه ی مهم از رویترز 2 وظیفه ی مهم دارد:

  1. انتشار لیست مجلات معتبر (یا همان مجلات ISI)
  2. محاسبه ی شاخص IF یا گزارش استنادی مجلات یا فاکتور تاثیر (یا همان Impact Factor)

 

  • Web Of Science

WOS به نوعی زیر مجموعه ای از WOK محسوب می شود. WOS پنج دیتابیس دارد که دو مورد از آن ها به کنفرانس ها مربوط می شود.

WOS چهل و پنج زبان و 12 هزار ژورنال را با بیشترین ضریب اثر تحت پوشش دارد. هم چنین می تواند با مقالاتی که متن کاملی دارند لینک برقرار کند.

WOS علوم را از 1900 به بعد، علوم اجتماعی را از 1956 و علوم انسانی و هنر را از 1975 به بعد تحت پوشش قرار داد.

در مطالب بعدی بیشتر با نحوه ی فعالیت و اهمیت این موسسه ی علمی آشنا خواهید شد.

 

منبع: با موسسهISI آشنا شوید!!