سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با اسپرینگر آشنا شوید

با اسپرینگر آشنا شوید!

تاریخچه

جولیوس اسپرینگر جوان 25 ساله ی آلمانی بود که در 1842 و درست در روز تولدش کتاب فروشی اسپرینگر را در برلین افتتاح کرد.

اسپرینگر این کتاب فروشی محقر را به مرور گسترش داد و به انتشارات تبدیل کرد. با گسترش روز افزون این انتشارات در 1924 شعبه ای از آن در پایتخت اتریش، وین و در 1964 در نیویورک افتتاح شد.

در نهایت و طی ادغام این شرکت با انواع شرکت های دیگر در سال های متمادی، در سال 2004 شرکت اسپرینگر امروزی شکل گرفت که نام اصلی آن Springer Science-Business Media است.

لوگوی اسپرینگر به شکل یک اسب جنگی است که از معنای اسم بنیان گذار آن جولیوس اسپرینگر برگرفته شده است.

 

سه شرکت اسپرینگر

در میان پژوهشگران و محققین ابهاماتی در خصوص فعالیت های شرکت اسپرینگر وجود دارد چرا که  در ویکی پدیای فارسی گفته شده که این شرکت یک انتشارات است و مقر آن در نیویورک امریکاست.

امروزه سه شرکت با عنوان اسپرینگر مشغول فعالیت هستند که شرکت اصلی توسط بنیان گذار اصلی آن و دو شرکت دیگر توسط نوادگان آن تاسیس شده است.

Springer Science Business Media :  این همان شرکت اصلی است که در برلین بنیان گذاری شد و فعالیت هایش در زمینه ی چاپ کتاب و مجلات معتبر برای انتشار انواع مقالات است.

Axel Springer : این شعبه از اسپرینگر در 1946 در هامبورگ آلمان افتتاح شد و فعالیت هایش در حوزه ی رسانه، تلویزیون و انتشار روزنامه است.

Springer Publishing Company :  نوه ی ارشد آقای جولیوس یعنی برنارد اسپرینگر شعبه ی سوم این کمپانی بزرگ را در 1950 در نیویورک افتتاح کرد که عمده فعالیت هایش در زمینه ی چاپ کتاب است.

خدمات اسپرینگر

شرکت اصلی اسپرینگر همان شرکتی است که بیشتر در میان مردم، دانشجویان و پژوهشگران شناخته شده است. رمز موفقیت اسپرینگر تنها یک چیز است و آن کیفیت بالایی است که خدمات آن دارد. چرا که ژورنال هایی که توسط این شرکت به چاپ می رسند از بهترین و پیشروترین در جهان علم هستند و فاکتور تاثیر بالایی دارند.

بیش از 2200 ژورنال به زبان انگلیسی امروزه توسط این شرکت به چاپ می رسد. فقط در 2013 این شرکت چیزی بیش از 8400 جلد کتاب به چاپ رساند. در وب سایت اسپرینگر بالغ بر 5 میلیون مقاله ی کامل و 2 میلیون و نیم فصل کتب در دسترس کابران قرار گرفته است.

 همکاری اسپرینگر با بزرگان دنیای علم از دیگر عوامل موفقیت آن است. این شرکت با 150 برنده جایزه نوبل همکاری دارد. شاخه هایی که ژورنال های این شرکت پوشش می دهند:

  • 155 مجله در حیطه ی علوم رفتاری
  •  235 مجله در حیطه ی مواد و شیمی
  •  123 مجله در حیطه ی کامپیوتر
  •  196 مجله در حیطه ی زمین و محیط
  •  172 مجله در حیطه ی مهندسی
  • 657 مجله در حیطه ی پزشکی

 

منبع: با اسپرینگر آشنا شوید