سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تغییر سبک نوشتن پایان نامه های کیفی

 

تغییر سبک نوشتن  پایان نامه های کیفی

 

نوشتن پایان نامه به سبک فرمولی نه تنها برای دانشجویان علوم پایه و مهندسی بلکه برای نویسندگان پایان نامه در موضوعات و رشته  های علوم اجتماعی و زبان شناسی نیز، کاربرد دارد. برخی از محققان توصیه می کنند که حتما تمامی دانشجویان در تمامی رشته ها، باید در  پایان نامه خود از مدلی بر اساس فرمول ریاضی استفاده کنند.

با این حال، خطرات مربوط به سبک های غیر سنتی نوشتن  پایان نامه، ممکن است برای دانشجویان با توجه به ماهیت محافظه کارانه بودن و مسائل مربوط به سنت های پایان نامه نویسی ناشناخته باشد. در چارچوب نگارش پایان نامه، دانشجویان مبانی نظری غیر متعارف و پرسش نامه های روایی برای پروژه های با ماهیت تحقیق کیفی خود را انتخاب می کنند البته در سبک نوشتن تا حدودی آزادی عمل دارند. برای سال های بسیاری رساله های دکتری و کارشناسی ارشد و همچنین مقالات چاپ شده در مجلات، نه تنها باید به خوانندگان پژوهش های و یافته های نوینی را ارئه دهند، بلکه بایستی انواع غیر سنتی روش های ساخت و تولید دانش در زمینه های گوناگون را ارائه نمایند.

 

                              

 

برخی از محققان در حال بررسی تجارب دانشجویانی هستند که پایان نامه های خود را با ارائه مدل های ریاضی، جایگزین گزارشات تحقیق  کیفی کرده اند. از این تحقیقات راه های زیادی کشف شد که دانشجویان به وسیله آن توانستند کنوانسیون های مرسوم را به چالش بکشند. و این سوال را در ذهن جامعه علمی ایجاد کردند که آیا گفتمان علمی باید همیشه سنت های رایج را حفظ کند؟ متاسفانه، در پیمایش ده ساله از مقالات چاپ شده در مجلات، افزایش تنوع در نوع نگارش ها پیدا شده است. برخی از این تغییرات و تنوعات، پیدا کردن راه هایی ذهنی مناسب و تغییر در سبک نگارش و جمله بندی ها، اضافه کردن فاکتورهای بیان صادقانه در قسمت نتیجه گیری و ... بوده است.

 

سفارش پایان نامه

انجام پایان نامه

مقاله isi


پایان نامه مهندسی شیمی با محوریت بسپارش

پایان نامه مهندسی شیمی با محوریت بسپارش

 

درپایان نامه مهندسی شیمی می خوانیم که بسپارش یا پلیمریزاسیون همانطور که از نامش پیداست، به معنای فرآیند ساخت پلیمرها از طریق ایجاد پیوند بین مونومرها و تشکیل مولکولهای بزرگ با شکل و اندازه متفاوت است.

 

درپایان نامه مهندسی شیمی  اینگونه گفته می‌شود که پلیمر، یک مولکول بزرگ متشکل از چندین بلوک سازنده یکسان یا مشابه است که توسط پیوندهای کووالانسی به هم اتصال یافته‌اند.

 

 

                                                     

 

این بلوکهای سازنده تکرار شونده همان مونومرها هستند که در اثر پلیمریزاسیون یا بسپارش، یک مولکول بسیار بزرگ زنجیرشکل یا شبکه‌ای تشکیل می‌دهند. غالبا پلیمریزاسیون به دو دسته پلیمریزاسیون تراکمی و پلیمریزاسیون افزایشی تقسیم‌بندی می‌شود. در پلیمریزاسیون تراکمی، مونومرها توسط واکنشی به هم اتصال می‌یابند که در آن دو مولکول (غالبا) از طریق از دست دادن یک مولکول آب، با پیوند کووالانسی به یکدیگر متصل می‌شوند. در این حالت وقتی پیوند بین مونومرها تشکیل می‌شود، هر یک از آنها در نقش بخشی از مولکول آب ظاهر می‌شود. در حالی که پلیمریزاسیون افزایشی از طریق اتصال مونومرها با استفاده از پیوندهای متعدد اتفاق می‌افتد. ساده‌ترین مثال در این زمینه تشکیل پلی‌اتیلن از مولکولهای اتیلن است. در پایان نامه مهندسی شیمی با موضوع پلیمریزاسیون، روش تحقیق می‌تواند سنتز انواع پلیمرها و مشخصه‌یابی آنها، شبیه‌سازی و یا مدلسازی فرآیندهای پلیمریزاسیون باشد. همچنین شایان ذکر است که پلیمریزاسیون، یک حوزه کاربردی و صنعتی است و کاربردهای متعددی در ساخت انواع پلیمرها دارد. به طوری که در حال حاضر، انواع پلیمرهای گرماسخت، گرمانرم و حتی الاستومرها و الیاف در حجم انبوه با استفاده از این روش تولید می‌شوند و از اینرو به طور گسترده در پایان‌نامه مهندسی شیمی مورد مطالعه قرار می‌گیرند.

انجام پایان نامه مهندسی شیمی

سفارش پایان نامه مهندسی شیمی

مقاله isi


پایان نامه مدیریت با موضوع توسعه پایدار

پایان نامه مدیریت با موضوع توسعه پایدار

در پایان نامه مدیریت می خوانیم که بدون شک مفهوم توسعه پایدار یکی از مفاهیمی است که بیشترین توجه را طی سالهای  اخیر در حوزه مدیریت به خود اختصاص داده است. به طور خلاصه می‌توان اینگونه گفت کهه توسعه پایدار به معنای تامین نیازهای کنونی بدون در معرض خطر قرار دادن تامین نیاز برای نسلهای آیندهه است.

 

                            

 

در پایان‌نامه مدیریت با موضوع توسعه پایدار، اهداف اصلی شامل به حداقل رساندن فقر، محافظت از سیاره زمین و رفاه تمامی  افراد در جامعه مد نظر قرار می‌گیرند. علاوه بر این، به طور خاص، مسائلی از قبیلل گرسنگی، امنیت غذایی، کشاورزی پایدار، سلامت عمومی، آموزش مناسب، برابری جنسیتی، مدیریت آب وو بهداشت، دسترسی به انرژی، اشتغال و بسیاری از موضوعات کلان دیگر در زیرمجموعه توسعه پایدار مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرند.

 

در پایان‌نامه مدیریت با موضوع توسعه پایدار، مساله جمعیت و توازن و تناسب آن با ظرفیتهای جامعه به عنوان یکی از  مهمترین موضوعات مد نظر قرار می‌گیرد. علاوه بر این، منابع موجود و برنامه‌ریزی منابع بالاخصص منابع طبیعی و کشاورزی با نگرش توسعه و حفظ منابع موجود بررسی می‌شود. اهداف توسعه پایدار (SDG) که توسط سازمان ملل رهبری و مدیریت می‌شوند، شامل 17 هدف جهانی با 169 هدف خاص در دستور کار بسیاری از کشورها در سطح جهان قرار دارند. مفهوم توسعه پایدار برای اولین بار در گزارش کمیسیون جهانی محیط زیست و توسعه (گزارش بروندلاند) در سال 1987 معرفی شد و از آن زمان به بعد به یکی از مهمترین گرایشها در پایان نامه مدیریت در راستای دستیابی به مزایای گسترده برای نوع بشر تبدیل شد.

انجام پایان نامه مدیریت

سفارش پایان نامه مدیریت

مقاله Isi


پایان نامه مکانیک با محوریت توربین گازی

پایان نامه مکانیک با محوریت توربین گازی 

 

در  پایان نامه مکانیک  خوانیم که توربینهای گازی یکی از اجزای اصلی و کلیدی در بسیاری از کاربردها و فرآیندهای تولید انرژی، بالاخص در نیروگاههای الکتریکی هستند.در  پایان نامه مکانیک گفته می‌شود که اساس کار توربینهای گازی، تبدیل انرژی سوخت از طریق سه جزء اصلی کمپرسور، محفظه احتراق و خودِ توربین است. مراحل مختلف عملکرد یک توربین گازی برای تولید برق شامل احتراق مخلوط هوا-سوخت، چرخاندن و به حرکت در آمدن پره‌های توربین و در نتیجه به کار انداختن شفت (محور) و ژنراتور و در نهایت، حرکت الکترونها و ایجاد الکتریسیته است.

 

                                            

 

 

اولین کاربرد توربینهای گازی به منظور تولید انرژی الکتریسیته به حدود 80 سال پیش باز می‌گردد. توربینهای گازی می‌توانند از سوختهای مختلفی از جمله گاز طبیعی، نفتهای سوختی و سوختهای مصنوعی استفاده کنند. یکی از مهمترین مسائل در توربینهای گازی، بازدهی تبدیل سوخت به توان (انرژی) است که ارتباط مستقیمی با دمای کاری توربین گازی دارد، به طوری که عموما دمای بالاتر موجب دستیابی به بازدهی بالاتری می‌شود. در پایان‌نامه مکانیک با موضوع توربین گازی، روش تحقیق می‌تواند شامل بررسی ابعاد مختلف عملکرد آنها از جمله بازدهی (راندمان) باشد. همچنین طراحی توربینهای گازی، بخش مهمی از تحقیقات در این زمینه را شامل می‌شود. علاوه بر این به تازگی در روش تحقیق پایان نامه مکانیک  از راهکارهای مختلف دیگری به منظور ارتقای سطح عملکرد و کاهش هزینه توربینهای گازی  استفاده می‌شود که از مهمترین آنها می‌توان به بهینه‌سازی سیکلهای ترمودینامیکی و تحلیل عوامل موثر بر انرژی مصرفی آنها اشاره کرد. در حال حاضر با توجه به چالشهای جدی بشر در دستیابی به منابع ارزان انرژی، استفاده از توربینهای گازی بازدهی بالا می‌تواند یک راهکار ایده‌آل در این زمینه باشد.  

انجام پایان نامه مکانیک

سفارش پایان نامه مکانیک

مقاله Isi


پایان نامه معماری با محوریت معماری سبز

پایان نامه معماری با محوریت معماری سبز

درپایان نامه معماری مبتنی بر معماری سبز، می خوانیم که موضوع معماری سبز بنا بر نیاز انسان ها در مواجهه با پیامدهای منفی جهان صنعتی و مصرفی امروز گسترش یافته است. موضوع اصلی پایان نامه معماری با محوریت معماری سبز حفاظت از منابع طبیعی و توجه به  سازگاری با اقلیم و شرایط محیطی منطقه است.

کاربرد معماری سبز عبارت است از بالا بردن سطح کیفی زندگی انسان ها و ساختن بناهای سالم تر. بنابراین، طراحی بنا با در نظر گرفتن صرفه‌جویی انرژی و توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی و ارتباط مناسب با طبیعت علاوه بر طراحی فضاهای مسکونی با کیفیت مناسب و ایده­آل و برآورنده آسایش ساکنین آن رویکرد اصلی این طراحی است.

 

 

                                 

 

اجزایپایان نامه معماری با موضوع معماری سبز

پرسش اصلی پایان نامه معماری با موضوع معماری سبز، این است که زندگی ایده­ال و آرام در برج ها و ساختمان بلند مرتبه چگونه و با توجه به چه عواملی قابل طراحی خواهد بود؟ برای پاسخ به این پرسش، نگارش این پایان نامه در شش فصل صورت می گیرد. فصل اول شامل مقدمه و کلیات پژوهش است که در این فصل از پایان نامه روش تحقیق و ساختار کلی آن ذکر می‌شود. در فصل دوم پایان نامه معماری، پس از مقدمه  مبانی نظری همچون تعریف ساختمان های بلندمرتبه و دلایل ساخت این بناها اشاره می شود. در فصل سوم به بررسی جایگاه و لزوم در نظر گرفتن طبیعت در معماری ساختمان های بلندمرتبه پرداخته می شود. فصل چهارم پایان نامه شامل تعریف  معماری پایدار و معماری سبز و راهکارهای آن می شود. در فصل پنجم اقلیم شهر موردنظر و بیان راهکارهایی برای طراحی اقلیمی و آشنایی با این نوع معماری پرداخته می شود. در فصل ششم به معرفی پروژه طراحی سایت، استانداردهای طراحی، ایده ها و مراحل گوناگون طراحی پرداخته می شود و در انتها، منابع و مآخذ مورداستفاده در پژوهش به ترتیب الفبا ذکر می گردد.

انجام پایان نامه معماری

سفارش پایان نامه معماری