چگونه چکیده مقاله بنویسم؟

طریقه نگارش چکیده مقاله برای ارائه در نشریات بین المللی

 

چکیده‌ مقاله: Abstract

در بسیاری از مجلات علمی، لغت چکیده ی مقاله معنی خلاصه را دارد. اما اگر سری به لغت نامه بزنیم می بینیم که خلاصه و چکیده معنای متفاوتی دارند. در بسیاری از متون علمی و مجلات هم این دو واژه به یک معنا و مفهوم استفاده می شوند، که البته این موضوع عمومیت نداشته و ژئرنال های معتبر میان چکیده و خلاصه ی مقالات تفاوت قائل هستند.

 

ادامه مطلب...

سوال تحقیق؛ نقطه آغاز پایان نامه

سوال تحقیق؛ نقطه آغاز پایان نامه

 

شروع هر تحقیق و کار پژوهشی ای چه از نوع دانشگاهی باشد و چه از نوع سازمانی و شرکتی، با طرح یک سوال در ذهن یک دانشجو یا مدیر یا یک مقام سیاسی شکل می گیرد.

پایان نامه هم مثل بسیاری از پروژه های دیگر به همین منوال است و نیاز به یک سوال تحقیق دارد.

 

  ادامه مطلب...

خطاهای رایج در نگارش پایان نامه

این مطلب را بر اساس تجربیات خودم و نکاتی که در طول نگارش پایان نامه از اساتیدم آموختم برای شما دانشجویان عزیز نوشتم با امید اینکه با کمترین خطا بتونید بهترین پایان نامه را نگارش کنید و با بالا ترین نمره فارغ التحصیل شوید.

 

  ادامه مطلب...

با اسپرینگر آشنا شوید

با اسپرینگر آشنا شوید!

تاریخچه

جولیوس اسپرینگر جوان 25 ساله ی آلمانی بود که در 1842 و درست در روز تولدش کتاب فروشی اسپرینگر را در برلین افتتاح کرد.

اسپرینگر این کتاب فروشی محقر را به مرور گسترش داد و به انتشارات تبدیل کرد. با گسترش روز افزون این انتشارات در 1924 شعبه ای از آن در پایتخت اتریش، وین و در 1964 در نیویورک افتتاح شد.

در نهایت و طی ادغام این شرکت با انواع شرکت های دیگر در سال های متمادی، در سال 2004 شرکت اسپرینگر امروزی شکل گرفت که نام اصلی آن Springer Science-Business Media است.

لوگوی اسپرینگر به شکل یک اسب جنگی است که از معنای اسم بنیان گذار آن جولیوس اسپرینگر برگرفته شده است.

 

ادامه مطلب...

با مفهوم پرسشنامه آشنا شوید

مفهوم پرسشنامه


پرسشنامه متشکل از سوالاتی به شکل کتبی است که پاسخ دهندگان، پاسخ های خود را مبتنی بر گزینه های خاصی که مشخص شده، در آن وارد می کنند. پرسشنامه برای جمع آوری اطلاعات ابزار بسیار کارآمدی است. به خصوص برای محققینی که دقیقا متغیرهای خود را شناسایی کرده و روش های اندازه گیری آنها را بررسی کرده اند. پرسشنامه ها را می توان به روش های حضوری، پست کرده و یا الکترونیکی در اختیار پاسخ دهندگان قرار داد.

مفهوم پرسشنامه

  ادامه مطلب...